شناسهٔ خبر: 32136 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پرورش خبر داد:

مذاکره با ایرباس در آستانه انعقاد قرارداد/ تحویل ۸ فروند ایرباس به ایران تا پایان سال ۲۰۱۷

فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد که مذاکره با ایرباس در آستانه انعقاد قرارداد است و گفت:طبق قرارداد هشت فروند هواپیمای ایرباس و هشت فروند هواپیمای ATR در خط تولید قرار دارد که اگر همه چیز خوب پیش برود این تعداد هواپیما در سال ۲۰۱۷ تحویل ایران‌ایر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فرهاد پرورش در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه راهسازی، راهداری،‌حمل و نقل و صنایع وابسته خبر داد که تیم ایرباس در تهران هستند و گفت: مذاکرات با ایرباس در آستانه نهایی شدن و انعقاد قرارداد است.

وی هم چنین خبرداد مذاکرات ایران با ای‌تی‌آر خاتمه پیدا نکرده است و گفت: امیدوار هستیم که مذاکره با ای‌تی‌آر تا پایان ماه میلادی یعنی تا دو هفته دیگر به نتیجه برسد.

پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در سال ۲۰۱۷ چه تعداد هواپیماهای جدید به ایران‌ایر تحویل داده می‌شود؟ گفت: طبق قرارداد هشت فروند هواپیمای ایرباس و هشت فروند هواپیمای ATR در خط تولید قرار دارد که اگر همه چیز خوب پیش برود این تعداد هواپیما در سال ۲۰۱۷ تحویل ایران‌ایر می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه اولین سری بوئینگ ها چه زمانی به ایران تحویل داده می‌شود، گفت:هیچ هواپیمایی از بوئینگ قرار نیست در سال ۲۰۱۷ تحویل شود و شروع تحویل‌های این هواپیما از سال ۲۰۱۸ است و اولین فروند از بوئینگ فروردین سال ۹۷ تحویل داده می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است ایران‌ایر در راستای بازسازی ساختار مالی خود شریک خارجی داشته باشد؟ گفت: فروش سهام ایران‌ایر در بورس یکی از موضوعاتی است که پیش‌بینی شده است و اصلاح ساختار ایران‌ایر مصوبه هیات وزیران را دارد که در این مصوبه نوسازی ناوگان، روشن شدن تکلیف صندوق بازنشستگی و اصلاح ساختار مالی ایران‌ایر در نظر گرفته شده است. تاکنون نیز چندین جلسه در کمیسیون اقتصادی و زیربنایی برای روند اصلاح ساختار ایران ایر برگزار شده است و یکی از راهکارها این است که سهام ایران‌ایر در بورس عرضه شود.

خبر تکمیل می شود... 

نظر شما