شناسهٔ خبر: 32142 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اعتمادی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تشریح کرد:

آخرین وضعیت تکمیل منطقه یک آزادراه تهران- شمال/ پیشرفت فیزیکی ۷۷درصدی و کسب رکورد ۳/۲ درصدی در ماه/ بهره‌برداری از این قطعه نوروز ۹۶ محقق می‌شود

آزادراه تهران شمال مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی منطقه یک آزادراه تهران-شمال و کسب رکورد پیشرفت ۳/۲ درصدی در ماه خبر گفت: تنها ۱۲۰۰ متر از حفاری تونل ۶۵۰۰ متری البرز باقی‌مانده است و بخش شمالی آن نیز فعال شده است.

مهران اعتمادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت آزادراه تهران-شمال بیان داشت: هم اکنون قطعه یک آزادراه تهران-شمال با پیشرفت ۳/۲ درصد در ماه در مجموع حدود ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس پیگیری و تلاش دست اندرکاران تا بهار ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی افزود: در حال حاضر حتی علی‌رغم سرمای شدید هوا طی روزهای اخیر با فعالیت کارکنان، حتی در شب هنگام هم حدود ۸۵ درصد منطقه یک فعال است.

اعتمادی با اشاره به منطقه دو آزادراه تهران-شمال بیان داشت: دستور اجرای این منطقه نیز به ۴ پیمانکار ابلاغ و  از طرفی پاکت مناقصه بخش‌های «الف و ب» تونل البرز نیز باز شده است اما بخش «ج» در حال بررسی برای تعیین قیمت طی دو هفته آینده است و بر این اساس پیمانکار تونل البرز با دستگاه تی‌بی‌ام مشخص خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال خاطرنشان کرد: تنها ۱۲۰۰ متر از حفاری تونل ۶۵۰۰ متری البرز باقی‌مانده است و بخش شمالی آن نیز فعال شده است. 

اعتمادی با اشاره به محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای پیمانکاران دارای «تی‌بی‌ام» گفت: یکی از محدودیت‌های حضور در مناقصه، داشتن سابقه کار با «تی بی ام» در زمینه حفاری در کشور است که تعداد شرکت‌های دارای تخصص و سابقه کار با «تی بی ام» در کل کشور به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد.

وی در ادامه از جلسه روز پنجشنبه برای توافق بر سر فنس‌کشی منطقه ۴ خبر داد.

نظر شما