شناسهٔ خبر: 32145 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه آبادی خبر داد:

افزایش ۱۱ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران/ تمامی سامانه‌ها در تمامی فرودگاه‌های کشور فلایت چک شده‌اند/ رشد ۱۹درصدی حمل مسافر در ۸ ماه

رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اتفاقات خوبی که برای فرودگاه‌های کشور در حوزه تجهیزات فنی و راداری بعد از پسابرجام رخ داد، خبرداد و در عین حال گفت: فرسودگی زیرساخت‌های فرودگاهی بحران ما در سال قبل بود که بخاطر محدودیت منابع مالی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت الله مه آبادی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک که درحاشیه نمایشگاه راهسازی، راهداری و حمل و نقل برگزار شد، گفت: نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های کشور در هشت ماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در پروازهای داخلی ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: البته در نشست و برخاست پروازهای بین‌المللی یک درصد کاهش داشتیم که دلیل آن هم حذف پروازهای حج و کاهش پروازهای خارجی بود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هم‌چنین ازافزایش ۱۱ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران خبرداد و گفت: به طور کلی در طول ۸ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حمل ونقل هوایی مسافر در کل فرودگاههای کشور ۱۹ درصد رشد و همچنین نشست و برخاست هواپیما ۱۱ درصد افزایش یافت.

مه‌آبادی با اشاره به دستاوردهای پسابرجام در حوزه تجهیز فرودگاههای کشور خبر داد که شرکت فرودگاه‌ها توانست با استفاده  از این فرصت ناوگان جدیدی در فرودگاه‌های کشور وارد کند و گفت:همچنین اصلاحات ساختار فضای جمهوری اسلامی ایران و نیز افزودن تعدادی هواپیمای جدید ناوگان موجب تحقق این اهداف شده است.

وی ادامه داد: درحالی که در سال گذشته بحران غیرعملیاتی شدن سامانه‌های نشست و برخاست هواپیما به دلیل نبود هواپیمای فلایت‌چک را تجربه کردیم، اما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که  تمامی سامانه‌ها در تمامی فرودگاه‌ها چک می‌شوند و وضعیت مناسب است.

وی با بیان اینکه مشکل فرسودگی بخشی از سامانه‌ها از گذشته وجود داشت، گفت: این فرسودگی زیرساخت‌های فرودگاهی به دلیل بحران‌های مالی هنوز ادامه دارد.

وی اظهار داشت: تا سال گذشته به ارزیابی سطح سرویس‌ها پرداخته نمی‌شد و شاهد نوعی غفلت تاریخی در این حوزه بودیم، اما امروز اولین فرودگاه کشور در این حوزه وارد رنکینگ جهانی شد.

مه‌آبادی به انضباط مالی و مبارزه با رانت در مورد دارایی شرکت‌های فرودگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تهدید دارایی‌های ما به عنوان بزرگترین زمین داران کشور در بخش غیرنظامی مطرح شد که با ارزیابی‌های سازمان ثبت اسناد، پیشتاز مستندسازی املاک خود شدیم.

مه‌آبادی با اشاره به تعارض برخی از قوانین داخلی و بین‌المللی گفت: در صنعت ما، قوانین بین‌المللی و ملی حاکم است و تعارض این دو قانون از بیماری‌های مزمن بود؛ از مجلس هشتم اقدامات برای هماهنگی در این حوزه انجام شد و در پایان مجلس نهم با تصویب ماده ۳۳ مکرر و در مجلس دهم با احکام کمیسیون تلفیق در حوزه حقوقی برای رشد بی‌نیاز شدیم.

نظر شما