شناسهٔ خبر: 32158 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد:

شروع بازنگری طرح توسعه و عمران (طرح جامع) شهر رفسنجان

شهر رفسنجان مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان از شروع بازنگری طرح توسعه و عمران (طرح جامع) شهر رفسنجان خبر داد و گفت: دفتر منطقه‌ای مشاور این طرح در چند روز آینده در اداره راه و شهرسازی مستقر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان کرمان، رضا حافظی در شورای اداری شهرستان رفسنجان با اشاره به طرح تفصیلی رفسنجان اظهار کرد: طرح‌های توسعه عمران در مقیاس‌های مختلفی تهیه می‌شود که در مقیاس‌های خود پهنه‌های مختلفی از کشور را تحت مدیریت خود قرار می‌دهند.

وی افزود: از جمله این طرح‌های توسعه، طرح‌های توسعه عمران جامع شهری یا شهرها هستند که در این طرح‌ها محورهای توسعه شهرها در بازه‌های زمانی ۱۰ تا ۱۵ ساله تعریف می‌شوند و آنچه مهم است، اینکه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های هر شهر در این راستا مشخص و بررسی شود.

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: دستگاه‌های متولی امور خدمات‌رسانی باید نیازهای شهرستان را در اختیار مشاور طرح قرار دهند. مشاوران نیز با اطلاعات دقیق و درست و بهنگام که شما در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید بتوانند طرح توسعه آینده شهر را انجام دهند.

حافظی ابراز داشت: آنچه که انجام خواهد شد برای سند توسعه آینده شهر رفسنجان، رویکردها و محورهای رو به جلوی توسعه رفسنجان را مشخص خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما نیازمند اطلاعات صحیح و درست برای آینده کشور هستیم، یادآور شد: باید با هماهنگی و همکاری همدیگر این طرح‌های توسعه و عمران را در مراحل مختلف پیش ببریم.

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان اضافه کرد: در راستای تحقق عدالت اجتماعی و کیفیت‌بخشی به زندگی شهری مردم اطلاعات دقیق به مشاور ارائه شود و مشاوری که در این زمینه انتخاب کردیم از مهندسین مشاور رتبه یک در کشور هستند که طرح جامع تفصیلی چند مرکز استان را انجام داده‌اند.

نظر شما