شناسهٔ خبر: 32161 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در تربت حیدریه برگزار شد:

جزئیات کارگاه آموزشی آشنایی با مفهوم ظرفیت‌سازی و رهیافت‌های جدید بازآفرینی پایدار شهری

جلسه کارگاه آموزشی آشنایی مدیران و کارشناسان شهری با مفهوم ظرفیت‌سازی و رهیافت‌های جدید بازآفرینی پایدار شهری در شهرستان تربت‌حیدریه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، فرشته رحمانی پور رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این کارگاه آموزشی، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی مدیران و کارشناسان شهری با مفهوم بازآفرینی پایدار شهری به‌عنوان فرایند توسعه همه‌جانبه در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، محیطی، کالبدی و ارتقای کیفیت زندگی در محدوده‌ها و محله‌های هدف در پیوند با سایر مناطق شهر، عنوان کرد.

فرشته رحمانی‌پور افزود: تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق چشم‌انداز توسعه شهر به‌عنوان قطب خدمات‌رسانی، گردشگری طبیعی، فرهنگی و تاریخی از جمله مهم‌ترین مسائلی است که باید مدنظر دست‌اندرکاران باشد.

شهردار تربت‌حیدریه نیز در این نشست با بیان اینکه شهر تربت‌حیدریه پس از مشهد مقدس، دومین شهر با بیشترین سطح و جمعیت حاشیه‌نشین استان است، عنوان کرد: مدیران ارشد متولی شهرسازی که دغدغه رشد شهر را دارند باید به موضوعات اجتماعی توجه داشته باشند و حتماً این مهم را در نظر داشته باشند که رفع معضلات بدون مشارکت و همکاری مردم امکان‌پذیر نیست.

رمضان‌علی شورابی به تجربه موفق محله حیدرآباد، تربت‌حیدریه و راه‌اندازی شورای اجتماعی محله با اعضای غیر فرمایشی بر اساس انتخابات در محله و آموزش ۱۵۰ نفر از شورایاران محله در مسائل عمرانی و شهرسازی و خدمات شهری و همکاری این افراد در سه مرحله برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت اشاره کرد.

همچنین در این کارگاه آموزشی، معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان تربت‌حیدریه با تأکید بر هماهنگی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با ادارات و متولیان استانی، اختصاص سهم ۳۰ درصدی از اعتبارات دستگاه‌ها در پروژه‌های شهرستان به مناطق حاشیه شهر را از شورای برنامه‌ریزی استان خواستار شد.

در این کارگاه که با حضور نماینده شرکت مادر تخصصی و کارشناس تسهیلگر توسعه اقتصادی - اجتماعی و ظرفیت‌سازی پروژه بین‌المللی مشترک جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل، مفهوم ظرفیت‌سازی اجتماعی در مقیاس محلی و اهداف، فرآیند و مدل‌ها و تجربه‌های جهانی و ایران را در این زمینه ارائه کرد. 

نظر شما