شناسهٔ خبر: 32172 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حسین کنعانی‌مقدم:

رفتار صدا و سیما شائبه برانگیز است/ اعتماد مردم را از دست خواهد داد

صدا و سيما دبیرکل حزب سبز ایران گفت‌: رییس‌جمهور باید یک نماینده از سوی خود تعیین کند تا رفتارهای صدا وسیما را رصد و با مسئولان آن یک جلسه بگذارد در این جلسه باید درباره بسیاری از رفتارهایی که از سوی این نهاد صورت می‌گیرد، با یکدیگر بحث و گفت‌و‌گو کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری ایلنا، حسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز ایران، درباره رفتارهای جهت‌دار صداوسیما در چندماه باقی‌مانده به انتخابات گفت: صداو‌سیما یک رسانه ملی است و باید اخبار را صادقانه برای ملت منعکس و به گوش آنان برساند و باید نسبت به عملکرد خود دقت عمل بیشتری به خرج دهد.

او خاطرنشان کرد: کمیته شورای سیاست‌گذاری خط مشی و نوع تبلیغات را در این سازمان مشخص می‌کند.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه دولت باید رفتارهای صداوسیما را رصد کند، عنوان کرد: باید بین دولت و صداوسیما یک گفتمان، بحث و تبادل‌نظر صورت گیرد. بهتر است رییس‌جمهور یک نماینده از سوی خود تعیین کند و جلسه‌ای در خصوص رفتارهای صدا و سیما بین این نماینده و مسئولان صدا و سیما تشکیل شود.

او تاکید کرد: درجلسه‌ای که بین نماینده رییس‌جمهور و مسئولان صدا و سیما صورت می‌گیرد، باید مواردی که به تقویت دولت و نظام و همچنین بحث‌های که باعث تخریب و سیاه نمایی می‌شود اشاره و کار کار‌شناسی صورت گیرد و تا زمانی که جلسه‌ای انجام نشود، مشکلات باقی خواهند ماند.

دبیر کل حزب سبز ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا صدا و سیما در مواردی مانند پرونده املاک نجومی سکوت کرد اما در عوض در بسیاری از موارد بر علیه دولت جبهه می‌گیرد، گفت: صدا و سیما باید در انعکاس حقایق پیش‌قدم باشد. در شورایی که تشکیل می‌شود، باید به این مهم نظر جدی داشت، نباید از سوی این نهاد کتمان صورت بگیرد؛ صدا و سیما با این رفتار‌ها اعتماد مردم که بزرگ‌ترین سرمایه است را از دست می‌دهد.

او با اشاره به اینکه در چندماه باقی‌مانده به انتخابات این رفتار‌ها می‌تواند ایجاد شائبه کند، اظهار داشت: هنگام انتخابات باید مراقبت بیشتری از سوی مسئولان صورت گیرد و این شائبه ایجاد نشود که صدا و سیما طرفدار یک نوع گرایش خاص است و از آن حمایت می‌کند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان تاکید کرد: صدا وسیما باید مانند یک جام بلورین و شفاف، منعکس‌کننده حقایق و واقعیت‌ها باشد.

نظر شما