شناسهٔ خبر: 32174 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ویژه کاشان خبر داد:

نیاز به اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی جهت تکمیل باند دوم بادرود – کاشان/ احداث تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی چنار در راستای رفع نقاط پرتصادف

جواد نظرپور معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ویژه کاشان با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه راهسازی، احداث چهار پروژه مهم راهسازی را در این شهرستان مهم دانست و خواستار تأمین اعتبار لازم جهت تکمیل آن‌ها شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، شهرستان کاشان در شمال استان اصفهان دارای چهار بخش مرکزی، قمصر، نیاسر و برزک است که شامل هفت شهر کاشان، قمصر، مشکات، نیاسر، جوشقان قالی، کامو و چوگان و برزک است. این شهرستان دارای ۲ هزار و ۸۰ کیلومتر راه همسنگ است.

جواد نظرپور معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ویژه کاشان گفت: شهرستان کاشان به لحاظ وجود  ۱۱۲ کیلومتر آزادراه و وجود ۱۰۰ کیلومتر محور ترانزیتی در شهرستان از اهمیت خاصی به لحاظ ترافیکی و عبور و مرور بین استانی و شهرستانی برخوردار است.

وی از جمله مهم‌ترین پروژه‌های راهسازی در حال ساخت در شهرستان را ۴ پروژه باند دوم بادرود – کاشان، کاشان – مشهد اردهال، احداث تقاطع غیرهمسطح کنارگذر شرقی کاشان و احداث تقاطع غیر هم‌سطح پل راوند نام برد و در توضیح مشخصات این پروژه‌ها عنوان کرد: احداث باند دوم بادرود – کاشان به طول ۳۵ کیلومتر در این شهرستان در حال پیگیری است که تاکنون ۶ کیلومتر زیرسازی انجام و ۲۹ کیلومتر از چهارراه ابوزیدآباد تا میدان امام علی (ع) به مناقصه گذاشته شده و تا یکماه آینده با تأمین اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال عملیاتی خواهد شد که با احداث این محور از وقوع تصادفات رخ به رخ جلوگیری می‌گردد.

محور کاشان – مشهد اردهال نیز به طول ۴۰ کیلومتر ارتباط دو استان اصفهان و مرکزی را ممکن می‌سازد که به لحاظ قرارگیری کارخانه‌ها، صنایع و کارگاه‌های متعدد در این مسیر احداث تقاطع غیر هم‌سطح سه‌راهی چنار بسیار حائز اهمیت بوده و با احداث این تقاطع مشکل تصادفات ناشی از تلاقی دو محور کاشان – مشهد اردهال با محورهای روستایی کوهدشت بخش نیاسر مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به وجود چهار نقطه پرتصادف در محور کاشان – مشهد اردهال گفت: سه‌راهی سوک چم، سه‌راهی چنار، سه‌راهی نشلج و سه‌راهی استرک از جمله نقاط پرتصادف در این محور بوده که با پیگیری‌های انجام شده سه‌راهی سوک چم مرتفع و سه‌راهی چنار در حال اجرا و دو نقطه دیگر نیز در صورت تأمین اعتبارات لازم مرتفع خواهند شد.

نظرپور در ادامه افزود: پروژه کنارگذر شرق کاشان به طول ۲۸ کیلومتر، ورودی جنوب کاشان را به شمال کاشان متصل می‌کند که با مشارکت شهرداری و با پیشرفت ۶۰ درصد در حال ساخت است که جهت تکمیل آن به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

احداث تقاطع غیر هم‌سطح پل راوند نیز با مشارکت شهرداری کاشان و به منظور اتصال آزادراه قم – کاشان به محور کاشان – مشهد اردهال و به عنوان یک پروژه حیاتی و ملی در حال انجام است.

نظر شما