شناسهٔ خبر: 3219 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

نقشینه به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

وزش باد در گیلان و اردبیل با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت/ بارش برف و باران از پنج‌شنبه در تهران

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از وزش بادهای جنوبی با سرعت ۸۰ کیومتر بر ساعت در استان‌های اردبیل و گیلان طی امشب و فردا خبر داد و گفت: این وزش‌ها، سواحل شمالی کشور را گرم خواهند کرد.

محمد امین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب و هوا طی چند روز آینده پرداخت و گفت: امشب (۱۵ آذر) در برخی نقاط کشور کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. شهرهایی مانند اراک و خرم آباد ۶ درجه، کرمان هشت درجه و تهران چهار درجه سردتر می‌شود.

وی گفت: امشب وزش باد در استان گیلان و اردبیل آغاز می‌شود و سرعت باد در برخی از ساعات و در بالاترین حد خود به ۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید. این بادها جنوبی هستند و سواحل شمالی و به ویژه استان‌های گیلان و مازندران را گرم خواهند کرد.

نقشینه از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از چهارشنبه خبر داد و خاطر نشان کرد: این سامانه از شمال غرب وارد کشور می‌شود و استان‌های آذربایجان غربی و کردستان را تحت تاثیر قرار داده و باعث بارش باران و برف در این استان‌ها خواهد شد.

به گفته وی این توده کم فشار، مدیترانه‌ای است و از ترکیه و عراق وارد کشور می‌شود.

نقشینه در ادامه اظهار کرد: با توجه به این‌که طی روزهای آینده کاهش و افت دما را داریم بارش‌ها عمدتا به صورت برف خواهند بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوا در تهران طی روزهای آینده گفت: بارش در تهران از اواخر چهارشنبه آغاز می‌شود، به طوری‌که همراه با کاهش و افت شدید دما، از پنج‌شنبه در تهران شاهد بارش باران و برف خواهیم بود.

امروز تهران صاف و گاهی وزش باد و در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی با بیشینه دمای ۱۳ درجه و کمینه دمای دو درجه پیش‌بینی می‌شود./

برچسب‌ها:

نظر شما