شناسهٔ خبر: 32200 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تابش خبر داد؛

پرداخت ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن با بهره ۴ درصد به متقاضیان مسکن/ جزئیات افتتاح مسکن مهر و مسکن روستایی در خراسان جنوبی

علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام تصویب ۴۰ هزار میلیارد ریال در هیات دولت و شورای پول و اعتبار از پرداخت این مقدار تسهیلات در قالب تسهیلات ۲۰۰میلیون ریال مسکن با بهره ۴ درصد به متقاضیان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش روز دوشنبه در حاشیه افتتاح طرح هادی و تحویل مسکن در روستای نوبهار شهرستان سرایان خراسان جنوبی درجمع خبرنگاران گفت: برای افراد محروم برخی روستاها که قادر نیستند ۱۰۰ درصد آورده خود را برای ساخت مسکن تامین کنند از محل حسابی در شهرستان ها به ازای هر واحد ۳۰ میلیون ریال کمک خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز در بخش مسکن مهر استان همزمان بیش از ۵۰۰ واحد در خراسان جنوبی واگذار شد و همین تعداد واحد که به همت اداره کل راه و شهرسازی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر تکمیل شده بود، تحویل متقاضیان شد.

وی با بیان اینکه از مجموع هشت هزار و ۴۰۰ واحد تعهد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت در استان، امروز در مجموع یکهزار و ۶ واحد واگذار شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: تا پایان سال ۹۵ در استان واحدهای مسکن مهر در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت، تحویل می شود و حدود ۲۰۰ واحد تحویل نشده است که با تحویل این واحدها پرونده مسکن مهر در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر در استان بسته خواهد شد.

تابش ادامه داد: امروز یک واحد مسکن مهر روستایی به نمایندگی از ۳۰ هزار و ۸۶۱ واحد در استان بهره برداری شد و سهمیه امسال بنیاد مسکن خراسان جنوبی در مسکن روستایی ۲ هزار واحد است که تسهیلات آن نیز فراهم شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از کمک های افراد خیر مسکن ساز در شهرستان های سرایان و فردوس در خراسان جنوبی قدردانی کرد و خواهان ادامه فعالیت افراد خیر در تامین مسکن شد.

فردوس و سرایان به ترتیب در ۱۹۵و ۱۶۵کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

تابش در ادامه با اشاره به اجرای طرح بهسازی روستایی در ۸۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان یادآور شد: در بیش از ۴۵ درصد روستاهای خراسان جنوبی طرح هادی اجرا شده است.

وی تاکید کرد که طرح هادی بقیه روستاها مصوب شده و هم اکنون در۱۲۰روستا در دست انجام است که ۸۰ مورد طرح های نیمه تمام سال های قبل و بقیه طرح ها جدید است.

وی تاکید کرد: انتظار می رود از طریق منابع ملی و استانی اعتبار مورد نیاز تامین شود./

نظر شما