شناسهٔ خبر: 32210 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در جشنواره هم پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای:

آمارهای بین‌المللی در‌خصوص تعداد تلفات رانندگی ایران صحت ندارد/ سهم ۵.۶ درصدی ناوگان عمومی جاده‌ای در تلفات رانندگی کل کشور/ تا ایمنی به فرهنگ بدل نشود اقدامات به نتیجه موثر نمی‌رسد

جشنواره رئیس سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «آمار تلفات رانندگی ایران توسط پزشکی قانونی اعلام می‌شود» گفت: از این رو آمارهای بین‌المللی در خصوص آمار تلفات رانندگی ایران به دلیل محاسبه ضریب ۴ در آمار رسمی کشور، مبنای درستی ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اولین جشنواره هم پیمانی ایمنی رانندگان حرفه ای با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از معاونان و مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عصر دوشنبه (۲۹ آذر) ه همت جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

داود کشاورزیان در این مراسم با اشاره به عوامل تاثیرگذار در کاهش حوادث رانندگی اظهار داشت: موضوع تلفات و تصادفات رانندگی یک مساله اجتماعی است و باید نهادهای اجتماعی درگیر شوند تا تلفات کاهش یابند. از این رو برگزاری این جشنواره از سوی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها مورد استقبال واقع شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با بیان اینکه تعداد تلفات جاده‌ای طی سال ‌های اخیر با کاهش حدود ۱۱ هزار نفری به رقمی حدود ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است» تصریح کرد: خوشبختانه آمار تلفات رانندگی ایران توسط پزشکی قانونی و زیر نظر قوه قضائیه اعلام می‌شود از این رو آمارهای بین‌المللی در خصوص آمار تلفات رانندگی ایران به دلیل محاسبه ضریب ۴ در آمار رسمی کشور مبنای درستی ندارد و موجب تقلیل رتبه ایران در جدول تلفات رانندگی بین‌المللی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به سیاست اصلی سازمان راهداری در زمان ریاست وی مبنی بر ارتقای ایمنی راه‌ها گفت: علاوه بر پروژه نصب دوربین‌های ثبت تخلف و سامانه سپهتن، حتی آیین نامه جدید ثبت شرکت‌های حمل‌ونقلی و برندسازی به طور طبیعی بر ایمنی تاکید دارد.

به گفته وی تمام اقدامات به نتیجه نخواهد رسید مگر اینکه ایمنی به یک فرهنگ تبدیل شود.

کشاورزیان تصریح کرد: سهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی از کل تردد‌های برون شهری ۱۵ درصد است و تنها ۵.۶ درصد تلفات به این ناوگان عمومی تعلق دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: امیدوارم تمام فعالان حوزه حمل و‌نقل جاده‌ای با یک فرهنگ بهتر، ایمنی بیشتری برای خود و مردم به ارمغان آوریم.     

نظر شما