شناسهٔ خبر: 32211 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بخارایی در جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای خبر داد:

برگزاری ۳۱ جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای همزمان با روز ملی ایمنی/ تعیین هدف‌ کاهش دوبرابری تلفات رانندگی تا پایان برنامه هفتم توسعه

محمد بخارایی رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها از ایجاد دبیرخانه دائم جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای پس از نوروز ۹۶ خبر داد و گفت: ۷ اردیبهشت سال آینده مصادف با روز ملی ایمنی انتخابات رانندگان به صورت استانی انجام می‌شود و پس از انتخاب رانندگان از ۳۱ جشنواره استانی، رانندگان ملی انتخاب خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اولین جشنواره هم‌پیمانی رانندگان حرفه‌ای با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از معاونان و مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عصر دوشنبه (۲۹ آذر) به همت جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

در این جشنواره محمد بخارایی از ایجاد دبیرخانه دائم جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای پس از نوروز ۹۶ خبر داد و گفت: ۷ اردیبهشت سال آینده مصادف با روز ملی ایمنی انتخابات رانندگان به صورت استانی انجام می‌شود و پس از انتخاب رانندگان از ۳۱ جشنواره استانی، رانندگان ملی انتخاب خواهند شد.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در این مراسم اظهار داشت: جمع حاضر در این کمپین ایمنی شامل۵/۲ میلیون نفر راننده حرفه‌ای است. بخارایی با اشاره به چشم‌انداز این جشنواره خاطرنشان کرد: چشم‌انداز این جشنواره ایجاد توقع و کاهش دوبرابری تلفات است تا در پایان برنامه ششم و هفتم توسعه کاهش ۱۱ هزار نفر دیگر در تلفات رانندگی کشور محقق شود.

وی با بیان اینکه « فرهنگ عمومی به رانندگان مدیون است» گفت: متاسفانه طی سال‌های گذشته اجر و منزلت رانندگان را پاس نداشتیم ولی صفت اصلی آنها زین پس راهبران امین خطاب می‌شود و فلسفه نام‌گذاری جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای، موفقیت تمام دست اندرکاران حوزه جاده‌ای محسوب می‌شود.

بخارایی با اشاره به میزان فعالیت رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: میزان ساعات رانندگی ۵/۲ میلیون راننده ناوگان عمومی معادل ۲۰ میلیون ساعت است که با متوسط رانندگی سایر رانندگان برابر است.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها افزود: اعتقاد داریم اگر کسی به ایمنی باور داشته باشد هیچگاه مرتکب خلاف نمی‌شود و به همین خاطر باید هم توقع و هم مطالبه‌گری داشته باشیم. به گفته وی اهداف این جشنواره ترویج فرهنگ ایمنی از طریق رانندگان و ارج نهادن به شان و منزلت رانندگان است که خوشبختانه مورد استقبال همه قرار گرفته و بهترین نیروهای خود را در شورای سیاستگذاری معرفی کردند و تمام سازمان‌ها احساس کردند این جشنواره از آن خود آنهاست.

بخارایی ادامه داد: ۴ کمیته فراخان، داوری، جلب مشارکت و اجرایی برای این جشنواره در نظر گرفته شد و سپس فراخوان سراسری از سه طریق انجام شد.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها از ارسال رزومه توسط ۱۴۰۰ راننده خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد به دلیل ناباوری این تعداد از رانندگان در جشنواره شرکت کردند اگرچه این تعداد در اولین جشنواره رقم قابل توجهی است اما انتظار ما معرفی تمام رانندگان به عنوان رانندگان شایسته است.

نظر شما