شناسهٔ خبر: 32283 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

ارسال ۴ طرح جامع شهری گلستان به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران

عيسی مهری مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گلستان از ارسال ۴ طرح جامع شهرهای سیمین شهر، انبارالوم، فاضل‌آباد و نوکنده در سال جاری به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران برای تصویب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، عیسی مهری در گفت‌وگویی خبری گفت: برای تهیه این طرح‌ها ۲۰۵۶ میلیون ریال از محل منابع ملی اداره کل راه و شهرسازی هزینه شده است.

به گفته وی، طرح‌های ارسالی پس از تصویب و ابلاغ به استانداری، برای اجرا در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

مهری با اشاره به اینکه تهیه این طرح‌ها از سال ۹۰ در دستور کار قرار گرفته است، افزود: اداره کل راه و شهرسازی با همکاری مشاوران مرتبط اقدام به تهیه این طرح‌ها کرد و روند پیگیری تصویب آن‌ها را از طریق مراجع ذیصلاح قانونی از جمله شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: طرح‌های توسعه و عمران شهری از جمله طرح جامع و تفصیلی، اسناد توسعه بلندمدت شهر برای شهرداری‌ها هستند که در این طرح‌ها برنامه‌ها و سیاست‌های کلی شهری، تراکم ساختمانی و جمعیتی، حدود، حریم و محدوده‌های شهری، رعایت کاربری‌ها، ضوابط و مقررات تفکیک و تجمیع زمین، سرانه‌های عمومی و شهری و سایر مقررات شهرسازی و معماری و در نهایت مسیر توسعه آینده شهر مشخص شده و به عنوان سند اجرایی و الزامی در ساخت‌وسازها در دستور کار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

به گفته مهری، تدوین این طرح‌ها همچنین کمبودهای شهر را تأمین کرده و پیشنهادهای لازم در سطح محلات و نواحی شهر را ارائه می‌کند.

نظر شما