شناسهٔ خبر: 3230 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آمار سوانح رانندگی ۸ ماه نخست سال ۹۳ اعلام شد

تصادف جاده‌ای بر اساس آمار در ۸ ماهه نخست سال۹۳ تلفات درون‌شهری با ۱۱.۳ درصد و تلفات برون‌شهری با ۵.۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته همراه بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ وضعیت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی در ۸ ماهه نخست سال ۱۳۹۳ اعلام شد. بر اساس گزارش پزشک قانونی در ۷ ماهه نخست سال ۹۳ تعداد دو هزار و ۸۷۲ نفر در حوادث رانندگی درون شهری، هفت هزار و ۸۸ نفر از حوادث رانندگی برون شهری و ۹۰۶ نفر در حوادث رانندگی راه روستایی جان باختند. همچنین بر اساس آمار ۸ ماهه نخست سال تلفات حوادث رانندگی درون شهری ۱۱.۳ درصد و تلفات حوادث رانندگی برون شهری ۵.۸ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد.

تلفات ناشی از تصادفات رانندگی - پزشک قانونی در ۷ ماهه نخست سال ۱۳۹۳

درون شهری

برون شهری

راه روستایی

نامعلوم

مجموع

۲۸۷۲

۷۰۸۸

۹۰۶

۴۸

۱۰۹۱۴

تلفات ناشی از تصادفات رانندگی پزشک قانونی در ۸ ماهه نخست سال ۱۳۹۳

درون شهری

نسبت به سال گذشته

برون شهری

نسبت به سال گذشته

مجموع شهر و جاده

نسبت به سال گذشته

۳۲۰۱

۴۰۹ نفر (۱۱.۳ درصد) کاهش

۸۹۲۱

۵۵۴ نفر (۵.۸ درصد) کاهش

۱۲۱۹۸

۹۳۸ نفر (۷.۱ درصد) کاهش

بر اساس گزارش ارائه شده از پلیس راهنمایی و رانندگی سه عامل عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ از عوامل اصلی شکل‌گیری حوادث رانندگی در ۸ ماهه نخست سال ۹۳ معرفی شد. همچنین مهمترين علت سوانح رانندگي در هشت ماهه نخست امسال عدم توجه به جلو با سهم 36.4 درصدي بود. بیشترین حوادث در ساعت‌های ۸ تا ۱۲ با آمار ۳۱ درصد و بیشترین حوادث شهری در خیابان‌های اصلی با آمار ۳۹ درصد رخ داد.

نظر شما