شناسهٔ خبر: 32303 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضا تفاهم‌نامه تجهیز آزمایشگاه PG:

افزایش عمر روکش آسفالت جزو مطالبات مردمی است/ آغاز فصل جدید قیر و آسفالت کشور با افتتاح آزمایشگاه قیر PG

جلسه رئیس مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: افزایش عمر مفید روکش‌ها و رویه‌های آسفالتی یکی از مطالبات مهم مردم در سراسر کشور است و ضرورت دارد تا در جهت افزایش کیفیت آن حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در جلسه امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری و تجهیز آزمایشگاه قیرعملکردی اظهار داشت: با امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری زمینه یک حرکت همه جانبه در حوزه قیر و آسفالت کشور فراهم شده است و باید آن را گامی عملکردی و بزرگ در جهت توسعه فناوری دانست.

وی افزود: از آنجا که عمر سازه‌ها و مصالح تا حد زیادی تحت تاثیر محیط است، اگر نگاه عملکردی در حوزه طراحی و ارزیابی مصالح در کشور حاکم شود، عمر مفید بیشتری برای سرمایه‌گذاری‌ها فراهم خواهدشد.

شکرچی‌زاده با بیان اینکه «۵۰ تا ۶۰ درصد بودجه استان‌ها و ادارات کل در حوزه قیر و آسفالت صرف می‌شود» گفت: هر حرکت و اقدامی در جهت بهبود کیفیت قیر و آسفالت می‌تواند در بالا بردن راندمان کاری وزارت راه و شهرسازی در این زمینه موثر واقع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جایگاه ویژه مرکز در زمینه تحقیقات قیر و آسفالت کشور و نقش محوری آن در این حوزه تصریح کرد: استقرار آزمایشگاه PG در این مرکز یک اقدام ضروری و بسیار مهم بود و با وجود محدودیت منابع، با همکاری مناسب شرکت مهندسین مشاور زمین کاوان ناژ، شرایط ایجاد آزمایشگاه PG در مرکز فراهم شد و امیدواریم که فصل جدیدی برای  همکاری‌های آتی گشوده شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: افزایش عمر مفید روکش‌ها و رویه‌های آسفالتی یکی از مطالبات مهم مردم است و ضرورت دارد تا در جهت افزایش کیفیت آن حرکت کرد.

وی تاکید کرد: استقرار آزمایشگاه PG‌ در رسیدن به اهداف خود و دستیابی به عمر قابل قبول رویه‌های آسفالتی به طور مسلم تاثیرگذار خواهد بود.

به گفته شکرچی زاده از امروز فصل جدید کار در بخش قیر و آسفالت کشور آغاز شده و برمبنای آن تدوین دستورالعمل‌ها و سرفصل متون دانشگاهی نیز تحت تاثیر روش عملکردی﴿PG﴾  قرار خواهد گرفت که دو نیاز مهم و ضروری است.

نظر شما