شناسهٔ خبر: 32313 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نوبخت خبر داد؛

تمرکز برنامه ششم توسعه بر سواحل مکران

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برنامه ششم توسعه به عنوان برنامه مکان محور روی سواحل مکران متمرکز شده است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور شامگاه چهارشنبه درپایان یازدهمین شورای برنامه‌ریزی وتوسعه هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت : برنامه ششم توسعه بر اساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری تهیه شده که ایشان در سیاست‌های خود توسعه منطقه مکران را مدنظر داشتند.

وی ادامه داد: در لایحه سال ۱۳۹۶ ، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اولویت‌های خاص دیده شده که براساس سرفصل‌های منطقه مکران، اعتبارهای مضاعفی به آن اختصاص می‌یابد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: همچنین بدون تردید اعتبارهای مناسبی در هر بودجه سنواتی بر اساس این اولویت به مکران تعلق خواهد گرفت.

 بازگشت بخشی از مازاد درآمد استان برای تشویق و تحصیل بیشتر منطقی است

نوبخت در خصوص گلایه‌های موجود از موضوع مازاد درآمدهای وصولی به استان نیز گفت:این سخن درستی است که در جهت تشویق تحصیل درآمدهای مالی بیشتر، بخشی از درآمدهای مازاد را به استان وصول کننده بازگرداند و این کار صورت خواهد گرفت.

به گزارش ايرنا، معاون رئیس جمهوری اشاره کرد: نظام مالیاتی ایران به صورت ملی است و اعتبارات طبق قانون اساسی به خزانه واریز می‌شود و آنجا با پیشهاد دولت و تایید نمایندگان ملت، باز توزیع می‌شود.

وی اشاره کرد: بنابه هر دلیل تعدادی از استان‌ها درآمد کافی برای اداره خود ندارند و به غیر از ۵ - ۶ استان بقیه نیاز به منابعی غیر از درآمد خود دارند.

نوبخت یادآور شد: دولت خود را موظف می‌داند به استان‌هایی که ظرفیت و استعداد دارند مساعدت‌های کافی و وافی را داشته باشد، البته محدودیت‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد.

 قیمت دلار غیر واقعی است

وی اشاره کرد: قیمت دلار که اکنون در بازار داد و ستد می‌شود، غیر واقعی و ناشی از عوامل مختلفی است که بانک مرکزی تلاش دارد با کاستن از بار تقاضای مضاعف و تامین قمیت آن به رقم واقعی نزدیک شود.

نظر شما