شناسهٔ خبر: 32391 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل رانندگان و راهداری استان همدان مطرح شد:

تمهیدات لازم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان/ نصب ۵۵ دستگاه دوربین ثبت سرعت تخلف در محورهای همدان

محمودرضا عراقی معاون امور عمرانی استاندار همدان در مراسم گرامی‌داشت هفته حمل و نقل، رانندگان و روز راهدار گفت: باید مساعدت‌های لازم برای نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل جاده‌ای استان صورت گیرد، این در حالیست که به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، ۱۱ دوربین ثبت سرعت تخلف در راه‌های استان نصب شده و با پیگیری‌های انجام شده تا پایان سال ۵۵ دستگاه دوربین ثبت سرعت تخلف در راه‌های استان نصب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، محمودرضا عراقی، معاون امور عمرانی استاندار همدان در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل رانندگان و راهداری گفت: رانندگان ناوگان‌های باری با مشقت و تلاش‌های شبانه‌روزی به مردم این مرز و بوم خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: رانندگان ناوگان‌های باری و مسافری از ایثارگران جامعه هستند چرا که در شرایط سخت و بعضاً دور از خانواده تلاش می‌کنند تا اساسی‌ترین خدمات را به بهترین وجه به مردم ارائه دهند.

وی تصریح کرد: انجمن‌های صنفی کالا و مسافر به عنوان بخش خصوصی در عرصه حمل و نقل فعالیت می‌کنند و تاریخ نشان داده است که در هر زمینه‌ای که مردم حضور داشته باشند کارها به نحو احسن رقم می‌خورد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان اظهار داشت: استان همدان به لحاظ صنعت حمل و نقل از شرایط مطلوبی برخوردار است اما این در حالیست که ناوگان‌های حمل و نقل فرسوده هستند و باید مساعدت‌های لازم برای نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی انجام شود.

عراقی درباره نگرانی رانندگان مبنی بر رکود در بخش حمل و نقل با بهره‌برداری از راه‌آهن و فعال شدن فرودگاه همدان نیز بیان کرد: برخی از رانندگان صنعت حمل و نقل نگران هستند که با وجود حمل و نقل ریلی و هوایی دچار مشکلات عدیده شوند اما قطعاً همدان در سال‌های آینده با توجه به نزدیکی با تهران از نظر اقتصادی و گردشگری پیشرفت‌های بسیاری داشته و رفت و آمد نیز افزایش می‌یابد که باید ناوگان حمل و نقل عمومی زمینی افزایش و توسعه یابد.

گفتنی است: در طی این مراسم نمایندگان انجمن‌های صنفی رانندگان، کالا، مسافر و مجتمع‌های خدماتی رفاهی به بیان مشکلات خود در حوزه حمل و نقل پرداختند.

همچنین محمد رودباری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در این مراسم گفت: تقریباً صددرصدی جابه‌جایی کالا و مسافر بر عهده ناوگان حمل‌ونقل عمومی است؛ و حفاظت از جاده‌ها در همه اوقات به ویژه فصل زمستان بر عهده راهداران است.

وی افزود: جامعه هدف حوزه حمل‌ونقل تاکنون با حضور در تمامی عرصه‌های مختلف توانمندی خود را به مسئولان نظام اسلامی نشان دادند به طوری که انسجام رانندگان در روز ۲۶ آذر سال ۶۲ را می‌توان نمونه‌ای بارز آن به شمار آورد.

وی با اشاره به تلاش بی‌شائبهٔ رانندگان ناوگان باری و مسافربری برون‌شهری استان بیان کرد: و مایحتاج مردم را با ایمنی کامل به مقصد می‌رسانند، همچنین در بخش مسافر خدمات این بخش در رسالتی که بر عهده دارند چشمگیر بوده و در ایام اربعین امسال بیش آر ۳۷ هزار زائر توسط ناوگان عمومی مسافربری استان جابه‌جا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: در فصول سرد سال اکیپ‌های راهداری در نقاط کولاک خیز و برف‌گیر مستقر می‌شوند و جاده‌ها را پاک‌سازی می‌کنند تا ترافیکی روان ایجاد کنند.

رودباری با بیان اینکه تقریباً ۱۰۰ درصد حمل‌ونقل بار و مسافر در استان همدان از طریق راه‌های زمینی انجام می‌شود، تصریح کرد: ایمنی حمل‌ونقل از اهمیت بالایی برخورداراست زیرا چرخ‌های مملکت از لحاظ اقتصادی، صنعتی و گردشگری زمانی بهتر می‌چرخد که حمل‌ونقل ایمن و روان‌تری داشته باشد.

وی بیان کرد: در استان همدان ۶ مرکز معاینه فنی با مجوز اداره کل راه وجود دارد که معاینه فنی دستگاه‌های سنگین را انجام می‌دهند و به محض اینکه معاینه دستگاه سنگین صورت نگیرد، کارت هوشمند آن باطل خواهد شد تا تصادفات ناشی از نقص فنی به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۹.۵ میلیون تن بار توسط ناوگان باری همدان جابه‌جا شده است، ابراز کرد: این در حالی است که در هشت‌ماهه امسال هفت میلیون تن بار توسط ناوگان جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان افزود: با بررسی‌های انجام شده محورهای ملایر- آورزمان، نهاوند- جوکار، تویسرکان- نهاوند، سه راهی قیدار- کبودرآهنگ به دستگاه‌های دوربین ثبت سرعت تخلف مجهز می‌شوند.

رودباری گفت: همچنین سامانه ۱۴۱ وضعیت راه‌های استان، محل راهداری‌ها، مسافت شهرها، محل مجتمع‌های رفاهی و آب‌وهوا را به اطلاع شهروندان می‌رساند.

نظر شما