شناسهٔ خبر: 32570 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزییات برنامه‌های آموزشی چهارمین دوره همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان خراسان رضوی

ساختمان نیمه کاره مسئول هماهنگی کمیته علمی چهارمین همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان خراسان رضوی اعلام کرد: آموزش مجازی، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و برپایی نمایشگاه محصولات جدید صنعت ساختمان، از جمله مهم‌ترین مقوله‌های آموزشی چهارمین دوره همایش است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، آناهیتا زنده‌دلان مسئول هماهنگی کمیته علمی چهارمین همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: محور اصلی چهارمین دوره همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان، توسعه پایدار و بررسی راهکارهای مدرن جهانی در راستای مدیریت صحیح انرژی است.

وی افزود: توسعه پایدار ترکیبی است از توسعه اجتماعی، توسعه اقتصادی و توسعه زیست‌محیطی و هدف ما هم در برگزاری این همایش رسیدن به راه‌هایی برای توسعه همه‌جانبه در راستای ایجاد روشی برای ساخت بناها و ساختمان‌هایی با کمترین هدر رفت انرژی است.

مسئول هماهنگی کمیته علمی چهارمین همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان با اعلام اینکه بخش‌های مختلفی در حوزه علمی و آموزشی در چهارمین دوره همایش در نظر گرفته شده، اظهار کرد: بیشترین تلاش ما در این دوره این است که بتوانیم تمامی کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی همایش را بر مبنای موضوع توسعه پایدار و با محوریت مدیریت و کاهش مصرف انرژی اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از مزایای همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان این است که متعلق به رشته خاصی نیست یعنی همه متخصصان، مهندسان و رشته‌های هفت‌گانه شامل این همایش می‌شوند چراکه این همایش شامل همه مقوله‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی می‌شود.

زنده‌دلان با بیان اینکه شهر پایدار جزو اولین مؤلفه‌های توسعه پایدار و دستیابی به مدیریت صحیح انرژی است، بیان کرد: پس از آن ساختمان مهم‌ترین شاخص در راستای کاهش و مدیریت صحیح انرژی است.

وی با اشاره به حضور تمامی دانشجویان و متخصصان در رشته‌های مرتبط با فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در چهارمین دوره همایش، توضیح داد: بحث‌های توسعه و اقتصاد، تأسیسات مکانیکی و تأسیسات الکترونیکی در دوره فعلی از مهم‌ترین مباحث در ساخت ساختمان‌ها و ایجاد ساختمان‌های هوشمند است و بر همین اساس تقریباً تمامی رشته‌های فنی، عمرانی و ساختمانی با این همایش در ارتباط خواهند بود.

مسئول هماهنگی کمیته علمی چهارمین همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان با بیان اینکه صرفه‌جویی در انرژی و ایجاد پایداری در مصرف انرژی بحث روز جهانی است، عنوان کرد: بسیاری از مراکز بزرگ علمی و آموزشی و دانشگاه‌ها در این موضوع فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند از آنجایی که دانشگاه بستر اجرای هر طرح جدیدی هست، امروزه می‌بینیم که در دانشگاه‌های کشورمان هم فعالیت‌های خوبی در حوزه کاربرد پایدار و مفید فناوری‌های نوین صنعت ساختمان انجام شده و اکثر دانشجویان در پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی بر روی همین موضوعات کار می‌کنند.

وی ادامه داد: این همایش سعی دارد پل ارتباطی باشد بین محیط آموزشی و دانشگاه‌ها با بازار و صنعت، در همین خصوص نیز تعاملات سازنده‌ای را با دانشگاه‌ها و مراکز بزرگ آموزشی کشور انجام داده‌ایم و در حال حاضر هم تعداد زیادی از دانشگاه‌های معتبر با دبیرخانه همایش همکاری می‌کنند.

وی گفت: خوشبختانه دبیرخانه، برای برگزاری چهارمین دوره همایش اعضایی را برای کمیته‌های مختلف و خصوصاً کمیته علمی جذب کرده که تمام این افراد هم متخصصان و نخبگان علمی هستند و هم فعالان در حوزه صنعت که تجربیات همین افراد می‌تواند حتماً راهی برای آشنایی بیشتر دانشجویان و دانشگاهیان با عرصه صنعت و به کارگیری داشته‌های علمی آن‌ها در ساخت‌وسازها باشد.

زنده‌دلان با اشاره به اینکه همایش فناوری‌های نوین در چند زمینه در حال آماده‌سازی بسترهای مناسب ارائه داشته‌های علمی به بازار و صنعت ساختمان‌سازی است، توضیح داد: یکی از این بخش‌ها، ارسال مقالات است که در این بخش دانشجویان می‌توانند دستاوردهای جدید خود را که در تحصیلات تکمیلی و در قالب پایان‌نامه‌های دانشجویی ارائه کرده‌اند، به دبیرخانه همایش ارسال کنند و در کنار آن اگر تحقیقاتی هم در حوزه‌های فناوری‌های نوین صنعت ساختمان انجام داده‌اند و به نتایج مطلوبی رسیده‌اند، می‌توانند این اطلاعات را با سایر دانشجویان، متخصصان و محققان در میان بگذارند.

وی افزود: از طرف دیگر در چهارمین دوره همایش اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کرده‌ایم و در این کارگاه‌ها در نظر داریم تمامی دستاوردهای جدید دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و شرکت‌های مرتبط را با شرکت‌کنندگان در همایش به اشتراک بگذاریم که این مقوله یکی از مؤثرترین و بهترین روش‌ها برای ارائه اطلاعات جدید و آموزشی است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در چهارمین دوره همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان، تصریح کرد: نمایشگاه ذاتاً یک نوع آموزش است که می‌تواند دستاوردهای متخصصان را در اختیار عموم مردم قرار دهد، در غرفه‌های این نمایشگاه محصولاتی که از طریق تحقیقات مختلف در حوزه فناوری‌های نوین صنایع ساختمانی تولید شده است در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

مسئول هماهنگی کمیته علمی چهارمین همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان اضافه کرد: مهم‌ترین حوزه آموزشی که چهارمین دوره همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان به آن می‌پردازد، آموزش مجازی و اینترنتی است، آموزش مجازی یکی از بهترین راه‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی است و همین موضوع نشان می‌دهد که چهارمین دوره همایش به شکل کاملاً جدی به موضوع توسعه پایدار و مدیریت انرژی پرداخته است.

وی افزود: همچنین آموزش مجازی باعث صرفه‌جویی در وقت، هزینه و انرژی افراد می‌شود و از طرفی هم باعث کاهش ترافیک که از معضلات جامعه امروز است، می‌شود. 

نظر شما