شناسهٔ خبر: 32681 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام معاملات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در سامانه معاملات سمیم

محمد سرگزی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان به‌عنوان اولین استان و پایلوت برای نصب و اجرای سامانه مدیریت یکپارچه معاملات (سمیم) انتخاب و با نصب این سامانه انواع معاملات این اداره تحت این سیستم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد سرگزی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اعلام خبر فوق افزود سامانه سمیم قادر به اتوماسیون کلیه فرآیندهای انجام معاملات از جمله قانون مناقصات، مزایده و ارزیابی کیفی معاملات است.

سرگزی گفت: در سامانه مدیریت یکپارچه معاملات (سمیم) تمامی مراحل اجرایی انواع معاملات جزء، متوسط و عمده در حوزه قانون برگزاری مناقصات و سایر معاملات انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر مراحل فوق شامل کلیه صورت‌جلسات و مکاتبات اداری در زمینه برگزاری معاملات از زمان درخواست تا زمان انعقاد قرارداد در سامانه گنجانده شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه و مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر تحقق دولت الکترونیک در کشور برنامه توسعه فناوری اطلاعات در نظام اداری (اتوماسیون اداری) تدوین و مورد پیگیری قرار گرفته است

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات، بدون شک تحولات گسترده‌ای را در تمامی عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به دنبال دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه سامانه سمیم در برگیرنده کلیه معاملات جزء، متوسط و عمده در حوزه قانون برگزاری مناقصات و سایر معاملات است. مورد توجه دست‌اندرکاران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با پیگیری و اقدامات انجام شده توسط مسئولین ستاد مرکزی مقرر شد معاملات و قراردادهایی که بر اساس قانون برگزاری مناقصات در این سازمان و ادارات تابع در استان‌ها انجام می‌شود با استفاده از این سامانه و تحت شبکه وب انجام گیرد.

سرگزی گفت: با توجه به اعلام آمادگی استان همدان برای انجام امور معاملاتی با استفاده از این سامانه این استان به‌عنوان پایلوت برای انجام معاملات با سامانه سمیم انتخاب انجام معاملات تحت این سامانه آغاز شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع این اداره کل افزود: در واقع این سامانه یک سیستم مدیریت حقوقی و اتوماسیون معاملات بوده و گسترش روزافزون آن موجب افزایش دقت، سرعت، شفافیت، کاهش هزینه و صرفه‌جویی و توانایی کنترل حقوقی کلیه فرآیندهای معاملات می‌شود.

وی هدف از اجرای معاملات اداری با سامانه سمیم را شفاف‌سازی و مستندسازی کلیه فرآیندهای معاملات بر اساس قوانین و آیین‌نامه‌های اعلام شده توسط دولت خواند و گفت: تعامل هر چه روشن‌تر با نهادهای نظارتی؛ دسترسی بهتر طرفین به اطلاعات مناقصات و مزایدات از مزایای این سامانه است

وی افزود: از دیگر مزایای این سامانه کنترل هوشمند موارد قانونی در زمان برگزاری معامله و ارائه هشدارهای متناسب در هر بخش؛ کاهش هزینه‌های برگزاری معامله و جلوگیری از تجدید آن‌ها، تسریع در زمان تهیه اسناد، فراخوان، بازگشایی پیشنهاد‌ها و ... است.

نظر شما