به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حملونقل کشور، معاون ساخت وتوسعه آزادراهها روند احداث آزادراه جنوبی تهران را مثبت ارزیابی کرد وگفت: ۱۴۳ کیلومتر کارگاه فعال و ۴۰ جبهه کاری نشان دهنده این است که روند احداث این پروژه در شرایط مطلوبی قرار دارد و با توجه به پیشرفت فیزیکی ۳۶ درصدی قطعه چهار حدفاصل آزادراه تهران- قم تا آزاد راه حرم تا حرم در صورت شرایط مساعد آب و هوایی منطقه برای انجام کار، این بخش در بهار سال ۱۳۹۶ به بهرهبرداری میرسد.
سید حسین میرشفیع در خصوص اقدامات شاخص در این پروژه توضیح داد: در احداث ابنیه فنی این آزادراه گروه متخصصین معماری در زمینه طراحی پلها و حاشیه راه مشغول به کار هستند و از طرفی سیستم نظام مدیریت و کنترل کیفیت(QA و QC) در این پروژه فعال است.
وی همچنین بکارگیری مشاور ایمنی در این آزادراه را از شروع مرحله مطالعات را مهم دانست و عنوان کرد: رعایت نکات مهم در ایمنی و اصول و قوانین HSE به ویژه از شروع مطالعات موجب کاهش مخاطرات پروژه میشود و صلاحیت مهندسین مشاور بازرسی ایمنی راه مورد تایید سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای است.
کنارگذر جنوبی تهران همسو با شاخصهای پدافند غیرعامل
میرشفیع احداث آزادراه کنارگذر جنوبی تهران را با رعایت شاخصهای پدافند غیرعامل همسو دانست وگفت: آزاد راه مذکور در زمان بروز حوادث طبیعی و زلزله نقش مهمی در امدادرسانی و پدافند غیرعامل در تهران و پنج استان قزوین، مرکزی، البرز، قم و تهران ایفا میکند.
معاون ساخت وتوسعه آزادراهها در خصوص مزایای بهرهبرداری از این پروژه افزود: این آزادراه موجب کاهش ۹۰ دقیقهای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و ۱۱۰ دقیقهای وسایل نقلیه سنگین میشود و با صرفهجویی ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۶۰۰ میلیون لیتر مصرف گازوییل در طول دوره بهرهبرداری و کاهش ۵.۴ میلیون تن گازهای گلخانهای نقش موثری در صرفهجویی در منابع طبیعی و مادی برای کشور دارد.
نظر شما