شناسهٔ خبر: 32724 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان راهداری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

۲۱۲۵ مقطع در عملیات راهداری زمستانی ریزش برداری شد/ تاکید بر توجه سازمان برنامه به مطالبات ۲هزار میلیاردی پیمانکاران/خدمات راهداری نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است

عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از انجام عملیات ریزش‌برداری در ۲۱۲۵ مقطع از محورهای کشور خبر داد و گفت: ۴ هزار و ۸۲ محور شریانی و ۴ هزار و ۲۷۳ محور غیر شریانی تحت تأثیر برف بوده‌اند.

عبدالهاشم حسن نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات راهداری زمستانی در کشور در مقطع زمانی ۱۵ آبان تا ۱۰ دی‌ماه سال جاری اظهار داشت: در این بازه زمانی که شاهد بیشترین حجم بارش نزولات آسمانی شامل برف و باران بوده‌ایم در ۲ هزار و ۱۲۵ مقطع عملیات ریزش‌برداری انجام‌شده است و هزار و ۱۵ نفر و ۱۲ هزار و ۳۱۸ خودرو با کمک راهداران از برف سنگین نجات یافتند.

وی افزود: ۴ هزار و ۸۲ محور شریانی و ۴ هزار و ۲۷۳ محور غیرشریانی تحت تأثیر برف بوده‌اند که از این میان ۳۴۶ محور شریانی و ۲ هزار و ۱۳ محور غیرشریانی فقط مربوط به آبان‌ماه است. 

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان داشت: طی این مدت ۱۷۹ هزار و ۱۰۲ تن شن‌ونمک و حدود ۴۰ هزار تن نمک در عملیات راهداری زمستانی استفاده و برای راهداری زمستانی سال جاری ۱۲۰۰ اکیپ راهداری متشکل از ۱۲ هزار راهدار و ۹ هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات و ۷۷۰ راهدارخانه ثابت و موقت برای خدمت‌رسانی به هم‌وطنان تا ۱۵ فروردین سال آینده مستقر شده است.

حسن‌نیا با اشاره به استفاده از محلول یخ‌زدای جدید خاطرنشان کرد: در طرح اولیه، حدود ۱۰ هزار لیتر از این محلول در مناطق سردسیر استفاده شد تا اثربخشی آن مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

به گفته این مقام مسئول، بیشترین حجم بارش برف و باران در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، البرز، اردبیل و مازندران بوده که سنگین‌ترین عملیات راهداری زمستانی در محورهای استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل انجام‌شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بدهی ۲هزار میلیارد تومانی به شرکت‌های خصوصی حوزه راهداری کشور را مهم‌ترین مشکل این روزهای سازمان دانست و تصریح کرد: در صورت عدم رفع این بدهی، فعالیت‌های راهداری طی ماه‌های باقیمانده تا پایان سال با کندی مواجه خواهد شد و سازمان نمی‌تواند خدمات مطلوب و موردنظر ملت را آن‌طور که بایدوشاید برآورده کند. لذا از سازمان برنامه‌وبودجه درخواست می‌شود تا ضمن توجه به وضعیت تخصیص بودجه و اعتبارات سازمان در بخش راهداری در این مورد بخصوص حمایت ویژه‌ای صورت دهد.

حسن‌نیا یادآور شد: علی‌رغم تمام مشکلات مالی، خدمات راهداری نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است و بعد از انتزاع راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی و ادغام در ادارات کل حمل‌ونقل جاده‌ای، بیشترین اقدامات با هزینه کمتر برای رفاه و آسایش مردم ارائه شد. 

نظر شما