شناسهٔ خبر: 32752 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه غیرعلنی شورای شهر مطرح شد:

اعتراف چمران به بلندمرتبه‌سازی خلاف اصول شهرسازی در منطقه ۲۲ تهران

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اين نكته كه بلندمرتبه‌سازی در منطقه ۲۲ پایتخت خلاف اصول شهرسازی بوده است، گفت: با استقرار کامل جمعیت در این منطقه، به طور قطع با مشکلات عدیده ترافیکی مواجه خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران در سیصد و هفدهمین جلسه غیرعلنی شورا با اشاره به مشکلات منطقه ۲۲ افزود: بلندمرتبه‌سازی‌هایی که در این منطقه انجام شده موجب جمعیت پذیری بیش از اندازه این منطقه شده که منطبق بر اصول شهرسازی نیست.

وی اظهار کرد: برغم اینکه هنوز تمامی ساکنان در این ساختمان‌ها و برج های بلند مرتبه مستقر نشده اند، ترافیک این منطقه بسیار سنگین و پرحجم است و با استقرار کامل جمعیت دراین محدوده، به طور قطع با مشکلات عدیده ترافیکی مواجه خواهیم شد.

منطقه ۲۲ جدیدترین منطقه شهری تهران است که در شمال غرب پایتخت واقع شده‌؛ این منطقه از شمال به ارتفاعات البرز، از شرق به منطقه ۵ شهرداری تهران، از غرب به محدوده وردآورد شمالی و از جنوب به آزادراه تهران-کرج محدود می‌ شود.

مساحت این منطقه حدود ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار است که از این مساحت حدود یکهزار و ۳۰۰هکتار به فضای سبز اختصاص یافته است.

بسیاری از کارشناسان و مسئولان اجرایی استان تهران نیز معتقدند ایجاد ساختمان‌های بلندمرتبه در منطقه ۲۲ شهر تهران، کریدور هوایی پایتخت را مسدود و منجر به تشدید آلودگی هوای شهر شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت بافت فرسوده پایتخت نیز گفت: عدم تامین بودجه لازم در راستای اعطای تسهیلات بانکی مهمترین مشکل نوسازی بافت فرسوده تهران است.

چمران با بیان اینکه بافت فرسوده نیازمند تزریق اعتبارات دولتی است، اظهار کرد: شهرداری تهران ۹ درصد از سود ۱۸ درصدی تسهیلات بانکی در بافت فرسوده را متعهد شده و این در حالی است که دولت نیز باید پنج درصد را تامین اعتبار کند.

وی افزود: این تعهد ها در حالی است که این پنج درصد تامین اعتبار نشده است.

نظر شما