شناسهٔ خبر: 32760 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

یک درصد بودجه نفت و گاز به توسعه حمل‌ونقل ریلی اختصاص یافت/ تاکید بر افزایش ۵۰ درصدی سهم بار و مسافر ریلی

مجلس نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را موظف کردند در طول برنامه ششم توسعه برای تکمیل حمل‌ونقل ریلی علاوه بر استفاده از فاینانس، یک درصد از منابع فروش نفت و گاز به وزارت راه و شهرسازی اختصاص دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان در جلسه نوبت سوم مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، با ۱۸۰ رای موافق، ۴ رای مخالف، ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر، ماده ۶۹ را مصوب کردند.

براساس بند الف ماده ۶۹، دولت مکلف شد به منظور تکمیل و اجرای پروژه‌های حمل ونقل ریلی، دو خطه‌ کردن مسیرها و احداث خطوط برقی و سریع‌السیر علاوه بر استفاده از تأمین مالی خارجی (فاینانس) و مشارکت‌های دولتی - خصوصی، علاوه بر رشد و افزایش اعتبارات این حوزه سالانه یک درصد (۱%) منابع حاصل از فروش نفت وگاز سهم دولت را در قالب بودجه سنواتی به وزارت راه وشهرسازی اختصاص دهد تا طرح های حمل ونقل ریلی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته اجرا گردد.

ایرنا در این گزارش می افزاید در بند ب این ماده نیز تصریح شده است که با توجه به قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوب ۱۸/۹/۱۳۸۶ به گونه ای برنامه ریزی شود که تا در طول قانون برنامه ششم سهم حمل و نقل ریلی بار حداقل به سی‌درصد (۳۰%) ‌و سهم حمل مسافر حداقل به بیست ‌درصد (۲۰%) برسد.

نظر شما