شناسهٔ خبر: 32761 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هشتمین جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان هرمزگان؛

تائید طرح هادی شهر لمزان در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی هرمزگان

ابراهیم رستم گورانی هشتمین جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان هرمزگان با دستور بررسی مطالعات طرح هادی شهر لمزان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان در خصوص طرح هادی شهر لمزان گفت: شهر لمزان از توابع بندرلنگه در سال ۱۳۹۳ تبدیل به شهر شده است. جمعیت این شهر در سال ۱۳۹۰ برابر ۲۷۲۱ نفر بوده و در سال تهیه طرح (سال ۹۳) معادل ۲۹۳۶ نفر است که با احتساب نرخ رشد پیشنهادی ۴، جمعیت پیشنهادی برای افق سال ۱۴۰۳ برابر ۴۳۴۶ نفر در نظر گرفته شده است.

گورانی به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در تهیه طرح هادی شهر لمزان از سوی مشاور اشاره کرد و گفت: ارتقای آموزش، ترویج و اشاعه فرهنگ پدافند غیرعامل در میان مردم، مسئولان و مدیران محلی و مراکز علمی در راستای حفظ سرمایه‌های ملی در حوزه سلامت، افزایش آگاهی و توجه مدیران در طرح‌های راهبردی پدافند غیرعامل به اصل تمرکززدایی، جابجایی و توزیع مراکز حیاتی، تهیه و تدوین شناسنامه‌های جامع مراکز حیاتی و حساس و مهم برای مشخص نمودن وضعیت پدافند غیرعامل (نقاط قوت و ضعف) آن‌ها، برنامه‌ریزی لازم، بازدید و بررسی‌های میدانی و اتخاذ تدابیر مناسب، بروزرسانی اطلاعات وضعیت موجود تمامی مراکز و مؤسسات، رعایت دقیق اصل حیطه‌بندی و اصول حفاظتی در امور پدافند غیرعامل در میان مدیران.

گورانی اظهار امیدواری کرد، این طرح که به‌عنوان مکانیزم ایجاد تعادل در توسعه شهری و در جهت ایجاد نظم و انضباط فضایی و کالبدی تهیه می‌شود، پایه و اساس اجرای تمامی پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های توسعه فیزیکی در تمامی ابعاد سکونت، فعالیت در حیطه  محدوده و حریم شهری خواهد بود.

گفتنی است، این طرح پس از تأیید با اصلاحات در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان، به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارسال شد.

نظر شما