شناسهٔ خبر: 32782 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با رای نمایندگان مجلس صورت گرفت؛

توقف احداث مسکن مهر جدید/ تکلیف بانک مسکن نسبت به انجام تعهدات باقی مانده مسکن مهر

مسکن مهر استان همدان نمایندگان مردم در خانه ملت ضمن رأی به متوقف کردن احداث مسکن مهر جدید، بانک مسکن را نسبت به تامین باقیمانده تعهدات خود و تامین منابع مورد نیاز مسکن مهر موظف کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۱۳ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه با بند ج و د ماده ۷۳ این لایحه در رابطه با استقرار سیستم یکپارچه اطلاعات مکانی به منظور تحقق پذیری طرح های توسعه شهری و روستایی موافقت کردند.

در صدر ماده ۷۳ لایحه برنامه ششم توسعه آمده است: دولت موظف است در چارچوب قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن اقدامات زیر را انجام دهد:

بنابراین گزارش در بند ج این لایحه آمده است: بانک مسکن موظف است نسبت به تأمین باقیمانده تعهدات خود و تأمین منابع مورد نیاز مسکن مهر بدون تعهد احداث واحدهای جدید با تشخیص وزارت راه و شهرسازی اقدام نماید.

همچنین در بند (د) ماده ۷۳ آمده است: وزارت راه و شهرسازی با رعایت وظایف و اختیارات سایر دستگاه ها و ایجاد تشکیلات جدید و استفاده از امکانات سایر دستگاه ها مکلف است در راستای تحقق‌پذیری طرحهای توسعه و عمران شهری و روستایی، آمایش و کنترل تخلفات، انضباط شهری و حفظ حقوق شهروندان نسبت به استقرار سیستم یکپارچه اطلاعات مکانی و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز آن و ایجاد ساختار مناسب برای اشتراک گذاری داده‌های مکانی توسط کلیه دستگاههای مرتبط اقدام نماید. این حکم ناقض و ناسخ هیچ یک از قوانین نیست.

بنابراین گزارش به نقل از خانه ملت، نمایندگان با الحاق یک تبصره به بند د ماده ۷۳ موافقت کردند که در این تبصره آمده است: در ماده ۱۸ قانون ساماندهی و حمایت از عرضه مسکن عبارت «برنامه پنجم» به «برنامه ششم» تغییر می‌یابد و منابع مورد نیاز بندهای این ماده از این محل، قابل تأمین است.

این گزارش می افزاید: نمایندگان با اصل ماده ۷۳ این لایحه با ۱۵۴ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. /

نظر شما