شناسهٔ خبر: 32788 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

اقبال زائرسلیمانی خبرداد:

الزام پیمانکاران بندرخرمشهر به اخذ گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی

بندر خرمشهر معاون اداری و مالی بندرخرمشهرگفت: الزام پیمانکاران بندرخرمشهر به اخذگواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی از جمله تاکیدات ویژه ما درجلسه مشترک با رؤسای ادارات و کارشناسان HSE بندرخرمشهر و جمعی از پیمانکاران شرکت های خصوصی مستقر در این مجتمع بندری بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر معاون اداری و مالی این بندر، گفت: در نشست مشترکی با حضور نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رؤسای ادارات و کارشناسان HSE بندرخرمشهر و جمعی از پیمانکاران شرکت های خصوصی مستقر در این مجتمع بندری بر الزام پیمانکاران بندرخرمشهر به اخذ گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی تأکید شد.

اقبال زائرسلیمانی اظهار داشت: این نشست در خصوص ارائه توضیحات و تعیین نقشه راه اخذ گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی و مهندسی مستقر در بندرخرمشهر برگزار شد.
وی در ادامه افزود: برگزاری نشست مذکور در راستای ابلاغ آیین نامه تأیید صلاحیت ایمنی در امور پیمانکاری توسط اداره کل بازرسی کار و تشریح روند و نحوه دریافت این گواهینامه صورت گرفت.

معاون اداری و مالی بندرخرمشهر اضافه کرد: بر اساس این آیین نامه کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی که به عنوان پیمانکار مشغول فعالیت هستند موظفند قبل از عقد هرگونه قرارداد پیمانکاری، به منظور صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور و پیشگیری از حوادث ناشی از کار، گواهینامه صلاحیت ایمنی را از ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور دریافت کنند.

زائرسلیمانی با اشاره به اینکه بندرخرمشهر بعنوان یکی از بنادر پیشرو کشور در پی اجرای این آیین نامه است، تأکید کرد: شرکت های خدماتی، پشتیبانی و تأسیساتی مستقر در بندرخرمشهر باید تا زمان مقرر شده نسبت به اخذ گواهینامه مذکور اقدام کنند.

وی یادآورشد: پیمانکاران مستقر در بندرخرمشهر موظفند پس از گذراندن دوره های ایمنی و اخذ گواهینامه این دوره ها را برای کارگران خود نیز برگزار کنند.

به گفته معاون اداری و مالی بندرخرمشهر طبق مفاد این آیین نامه، کارفرمایان و تمام شرکت هایی که اکنون در بندرخرمشهر در حال فعالیت هستند ملزم به معرفی و تعیین نماینده HSE هستند.

نظر شما