شناسهٔ خبر: 32873 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

تاکید بر همیاری ادارات‌کل استانی با شرکت‌های مسافربری برای تسریع اجرای طرح برندسازی

جلسه رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: روسای ادارات حمل‌ونقل مسافر در استان‌ها باید با اطلاع‌رسانی و تبیین اهداف و سیاست‌های سازمان به صاحبان شرکت‌ها کمک کنند تا هرچه زودتر در این طرح مشارکت نموده و از مزایای آن بهره‌مند شوند. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با حضور در نشست رؤسای ادارات حمل‌ونقل مسافر ادارات کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور، بابیان این خبر اظهار داشت: بر اساس ضوابط جدید تأسیس و بهره‌برداری شرکت‌های مسافربری، متقاضیان سرمایه‌گذاری و فعالیت در بخش حمل‌ونقل مسافر می‌توانند تحت ضوابط تعیین‌شده یک شرکت بزرگ با چند شعبه و نمایندگی در سراسر کشور تأسیس کند و یا از طریق انعقاد قرارداد باشرکت های فعال به عنوان نماینده یاشعبه ای از این شرکت‌ها فعالیت کند.

وی بابیان اینکه هم نامی نمایندگی‌ها و شعبه‌ها موجب ارتقای کیفیت خدمات به مسافران می‌شود، افزود: شرکت صاحب نام و نمایندگی‌های زیرمجموعه‌اش درشهرهای مختلف به منظورحفظ اعتبار و جلب رضایت مسافران دریک فضای رقابتی سالم فعالیت کرده و با به کارگیری از وسایل نقلیه باکیفیت و ایمن و بهره‌گیری از رانندگان آموزش دیده وماهر، علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات به مسافران، موجب ارتقای ایمنی درسفرهای جاده‌ای و کاهش سوانح رانندگی در کشور می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی دیگر از مزیت‌های اجرای این طرح را ساماندهی بالغ بر ۲۵۰۰ شرکت که به صورت پراکنده در کشور فعالیت می‌کنند بیان کرد و افزود: روسای ادارات حمل‌ونقل مسافر در استان‌ها باید با اطلاع‌رسانی و تبیین اهداف و سیاست‌های سازمان به صاحبان شرکت‌ها کمک کنند تا هرچه زودتر در این طرح مشارکت نموده و از مزایای آن بهره‌مند شوند. 

براساس این گزارش اسماعیل غلامی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نیزطی سخنانی اظهار داشت: اجرای این آیین نامه فراتر از یک تکلیف اداری در سازمان است و ابعاد  و اثرات گسترده‌ای در سطح ملی  دارد که ناشی از سیاست‌ها و اولویت‌های تعیین شده در زمینهٔ ارتقای ایمنی و حفظ حقوق شهروندان و مسافران است. 

وی به حاضران در نشست تاکید کرد: شما به عنوان کارشناسان این حوزه باید شرکت‌های توانمند را هدایت نموده تا زودتر وارد عمل شوند و نمایندگی‌ها و شعبه‌های خود را به ویژه در بخش جابه‌جایی با ناوگان اتوبوسی گسترش دهند. 

 حمید رضا شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل  مسافر با اشاره به این که در ضوابط جدید تأسیس و بهره‌برداری شرکت‌های مسافربری، فضای جدید برای ورود سرمایه‌گذاران و جلب رضایت مسافران فراهم شده است، اظهارداشت: ما همواره به دنبال برنامه‌هایی هستیم که از توان بخش غیردولتی در ارتقای سطح خدمات بیشتر بهره گرفته و فضای مناسب کسب و کار ایجاد شود.

وی با بیان این که در مراحل مختلف تدوین آیین نامه جدید و طراحی تیپ قرارداد جلسات متعددی با کانون انجمن‌های صنفی کشور در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شده است، افزود: اکنون در مرحله اجرای طرح، مسئولین ادارات حمل‌ونقل مسافر نقش موثری در حوزه تصمیم‌سازی و انتقال نظرات و پیشنهادهای اثربخش بر عهده دارید و این نشست هم با همین هدف برگزار شده است. 

مدیرکل دفترحمل‌ونقل مسافر افزود: ساماندهی حمل توشه غیرهمراه مسافر،  بغل نویسی  وسایل نقلیه عمومی مسافربری، شناسایی خط سیر یا کریدورهای حمل‌ونقل عمومی، بررسی توزیع سفر و تحلیل ترافیکی محورها، از جمله سایر اقدامات حوزه حمل‌ونقل مسافربری است که در راستای جلب رضایت مردم و مسافران عزیز در دست اقدام است. 

وی با بیان اینکه تحلیل تصادفات رانندگی نشان‌دهنده تأثیر قابل توجه عامل انسانی است، تصریح کرد: ناآشنایی رانندگان با برخی محورها، سرعت غیرمجاز و عدم کنترل خودرو، افزایش میزان ساعت کار و خستگی و خواب آلودگی از جمله عواملی است که با نظارت بیشتر و کنترل از سوی شرکت‌ها و نمایندگی‌ها در کاهش سوانح جاده‌ای مؤثر است. 

 اضافه می‌نماید: در ادامه این نشست فرامرز مداح مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات، در خصوص سیستم مکانیزه ثبت قردادهای نمایندگی‌ها و شرکت های مسافربری و کنترل اطلاعات ثبت شده، مطالبی را بیان کرد و بر صدورآ نلاین صورت وضعیت‌ها به منظور نظارت دقیق‌تر جابجایی مسافران تاکید نمود.

همچنین محمد جوادهدایتی مدیرکل دفترایمنی وترافیک مطالبی را در زمینه تاثیر عوامل نظارتی برکاهش سوانح جاده‌ای‌ و تصادفات و ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای، راه‌اندازی سامانه سپهتن درناوگان عمومی، امکان جهت نظارت رانندگان درطول مسیر سفرها بیان کرد.

گفتنی است درادامه این نشسست جلسه پرسش وپاسخ برگزارشدوازسوی مدیرکل دفترحمل‌ونقل ومسافر ومعاونان این حوزه، به پرسش‌ها ومسائل مطروحه ازسوی شرکت کنندگان پاسخ ارائه شد.

نظر شما