شناسهٔ خبر: 32878 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

فضای تغییرات بنیادین در وزارت راه و شهرسازی به نفع منافع ملی نیست/ دغدغه نمایندگان مجلس، حل مشکلات مردم است نه استیضاح وزرا / وزارت راه و شهرسازی فراتر از مسئولیت‌های خود عمل کرده است

شهرام کوسه غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس با مثبت ارزیابی‌کردن فعالیت‌های مجموعه وزارت راه و شهرسازی، ‌گفت: فضای تغییرات بنیادین در وزارت راه و شهرسازی به نفع منافع ملی نیست.

شهرام کوسه‌غراوی،در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به قرائت گزارش فنی و کارشناسی که پس از آن برخی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند گفت: عملکرد مجموعه بزرگ وزارت راه و شهرسازی را عملکردی مناسب با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارد، خواند.

وی در پاسخ به این پرسش که در روزهای پایانی دولت یازدهم، طرح موضوعاتی از این دست به نوعی تخریب دولت به شمار می‌رود، گفت: در حال حاضر و با توجه به اینکه ماه‌های پایانی دولت یازدهم را پشت سر می‌گذاریم، شرایط مناسبی برای طرح استیضاح نیست. با توجه به اینکه گزارش فنی و کارشناسی که در مجلس قرائت شد و ابعاد مختلف حادثه دو قطار نیز به تشریح بیان شد نشان داد که چه عواملی در این حادثه مرگبار دخالت داشتند و اشکال از مجموعه مدیریتی در سطح کلان نبوده است.

نماینده مردم مینودشت، کلاله و مراوه‌تپه ادامه داد: خدمات شایانی که مجموعه وزارت راه و شهرسازی با راهبری شخص وزیر محترم راه و شهرسازی انجام داده است را نباید نادیده بگیریم. تمامی معاونان و مدیران مجموعه وزارت راه و شهرسازی با راهبری آخوندی تلاش‌های قابل‌توجهی انجام داده‌اند و نباید از این واقعیت‌ها و خدمات شایان‌توجه چشم‌پوشی کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: زمان اندکی به پایان دولت مانده است و با توجه به اینکه رویکردهای وزارت راه و شهرسازی رویکردهای روشن و شفافی است که با مجموعه حاضر قابل ادامه یافتن است و قطعا با انتخاب افراد دیگر، رویکردها تغییر کرده و نتوان کارهایی نیمه تمامی را که از قبل باقی مانده است به سرانجام رساند. در عین حالی که معتقدم وزارت راه و شهرسازی به وظایفی که برعهده‌اش گذاشته‌اند فراتر از مسئولیت‌های خود نیز عمل کرده است.

وی با اشاره به این نکته که فضای تغییرات بنیادین در وزارت راه و شهرسازی به نفع منافع ملی نیست و در این  مقطع زمانی، استیضاح را به صلاح نمی‌دانم گفت: وزارت راه و شهرسازی، فعالیت‌ها و اقدامات قابل‌توجهی انجام داده است. وقتی کارهای خوبی انجام شده است می‌باید تقدیر و تشکر لازم را انجام داد. معتقدم که انتقادات باید در مسیر درست خود که همان سازندگی است باشد و در جهت تخریب یک گروهی که عملکرد قابل توجهی نیز از خود ارایه کرده‌اند پیش نرود. /

نظر شما