شناسهٔ خبر: 32976 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باقری‌فرد ابعاد خرابی‌های زلزله لارستان را تشریح کرد:

بازسازی پل خنج- اسلام‌آباد تا دو ماه دیگر/ وارد شدن خسارت جدی به ۳۰ درصد خانه‌های چهار روستای خنج/ ۱۴۳۶ نفر تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند

محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از وارد شدن خسارت جدی به میزان ۴۰۰ میلیون تومان به پل بزرگ مسیر شریانی خنج-اسلام‌آباد در پی وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری صبح جمعه هفدهم دی ماه خبر داد و گفت برنامه‌ریزی برای ترمیم کامل آن انجام شده تا دو ماه دیگر دوباره قابل استفاده شود.

محمدرضا باقری‌فرد، مدیر کل راه و شهرسازی لارستان درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری درساعت ۶:۰۳ صبح جمعه هفدهم دی ماه گفت: عمق این زلزله چهار کیلومتری سطح زمین و کانون آن روستای تخته بود.

باقری فرد افزود: روستاهای تخته، سیف آباد، خیرآباد و چاه طلا با جمعیت کلی ۱۴۳۶ نفر و ۴۰۰ خانوار تحت تاثیر این زلزله قرار گرفتند. دراین زلزله منازلی که مقاوم‌سازی شده بودند آسیب جدی ندیدند ولی منازل خشت و گلی با آسیب‌ و خرابی تا ۶۰ درصد مواجه شدند.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان به وارد شدن آسیب و ترک خوردن پل هشت متری محورخنج – اسلام آباد اشاره کرد و گفت: برای ترمیم ترك‌هايی که در روسازی و جسم راه، طرفين پل و نيز پايه‌های پل رخ داده به ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم و این پل را تا دو ماه دیگر بازسازی خواهیم کرد.

همچنین مختار عباسی، فرماندار خنج به پایگاه خبری گفت: از دقایق اولیه اعلام وقوع زلزله درروستاهای شهرستان تیم‌های امدادی و ارزیابی به صحنه آمدند و به ارزیابی خسارات پرداختیم.

عباسی افزود: دراین زلزله به خانه‌هایی که نکات ایمنی فنی درآنها لحاظ نشده بود بین ۱۰ تا ۶۰ درصد آسیب رسیده که باید بازسازی شوند.

فرماندار خنج گفت: خسارتی نیز به پل همجوار با سیف‌آباد وارد شده که آماده همکاری برای بازسازی آن هستیم.

همچنین حسن فیاض‌پور، مدیر کل بحران استانداری فارس درگفت‌وگو با پایگاه خبری عنوان کرد: کار تیم‌های ارزیاب اولیه هلال احمر و بنیاد مسکن در ساعت ۱۵ روز جمعه به پایان رسید و در این حادثه چهار نفر کشته و چهار نفر نیز مصدوم شدند.

فیاض‌پور ادامه داد: جلسه مشترک ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تشکیل شده و در خصوص آخرین مرحله مقابله یعنی اسکان اضطراری و تغذیه تصمیم‌گیری شد و برای تعداد ۱۸۱ خانوار از مجموع ۴۰۰ خانوار ساکن در چهار روستای حادثه دیده ضرورت اسکان اضطراری و توزیع چادر تصویب و عملیاتی شد.

مدیر کل بحران استانداری فارس گفت: از صبح امروز شنبه تیم‌های ارزیابی خسارت مرکب از بنیاد مسکن، هلال احمر، اداره‌های راه و شهرسازی و ... به منطقه اعزام و ارزیابی خسارت را انجام می‌دهند که تا ۴۸ ساعت دیگر گزارش تکمیلی به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال خواهد شد.

نظر شما