شناسهٔ خبر: 32993 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم ملایر مطرح کرد:

بررسی حقوقی تخریب دولت با ترویج ترور و تهدید در رسانه‌های ضد دولت/ دوقطبی کردن جامعه علیه مسئولین قابل پیگیری حقوقی است/ نجابت دولت نباید عامل تخریب کابینه شود

محمد کاظمی نائب رئیس کمیسیون حقوقی قضائی مجلس شورای اسلامی، با اعلام دوباره آنکه مقصر حادثه راه‌آهن وزیر راه نیست، ورود برخی رسانه‌ها به پروژه تخریب دولت آن هم با انتشار فیلم و اخباری از جنس تهدید، ترور و ترویج خشونت را قابل بررسی حقوقی خواند.

محمدکاظمی نائب رئیس کمیسیون حقوقی قضائی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: ادامه سناریوی تخریب دولت، آن هم از نوع تهدید و تروبج خشونت از سوی رسانه‌های مخالف دولت قابل‌بررسی حقوقی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ترویج خشونت در کشور از ناحیه هر مقام و شخصی در هر موقعیتی یک کار تهدیدآمیز و کاری است که برای سلامت نظام اجتماعی به‌شدت ضرر دارد و کشور را دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد کرد. به‌خصوص آنکه تهدید از سوی اشخاص رسمی باشد و یا اینکه با هویت مشخص انجام بگیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه این روزها هرچه به‌ روزهای انتخابات شوراها و مجلس شورای اسلامی نزدیک‌تر می‌شویم حجم حملات علیه دولت افزایش پیدا می‌کند. البته در آستانه هر انتخاباتی این مشکلات طبیعی است اما این بار مخالفان هم خیلی زود شروع کرده‌اند و هم اینکه شمشیر را از رو بسته‌اند.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با بیان اینکه نجابت و خویشتن‌داری دولت نباید به عاملی برای سوء استفاده و تخریب کابینه منجر شود، ادامه داد: ما نفی نمی‌کنیم که کاستی‌ها و مشکلاتی در کشور وجود دارد اما باید این مسائل را با نقد سازنده و نه با زبان تهدید، ترور و خشونت اعلام کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این خط‌‌ مشی در جامعه ایجاد تنش می‌کند، گفت: مقصر حادثه راه‌آهن وزیر راه نیست، خطای انسانی را رد نمی‌کنیم و  آن را هم به معنای قصور خدمت وزیر نمی‌توانیم ببینیم. بهترین اقدام هم استعفای مدیرعامل راه‌آهن از سمت خود وی بود که این مهم اتفاق افتاد و بعد از آن به بقیه کارها رسیدگی می‌شود.

وی تاکید کرد که اگر رسانه‌ای با هدف تشویش اذهان عمومی و ایجاد تنش در جامعه  اخباری را منتشر نماید که منجر به دوقطبی شدن جامعه علیه مسئولین شود قابل‌بررسی است.

نظر شما