شناسهٔ خبر: 3300 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی مطرح کرد:

کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای تهران در ۲ روز آینده / بارش برف و یخبندان در جاده‌های ۱۳ استان

بارش برف در جاده کارشناس هواشناسی با تشریح وضعیت آب‌وهوایی کشور در ۴۸ ساعت آینده گفت: ظرف دو روز آینده ۱۰ تا ۱۱ درجه کاهش دما را در تهران تجربه می‌کنیم.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت آب و هوا در ۴۸ ساعت آینده اظهار کرد: با نفوذ سامانه بارشی از سمت غرب به کشورمان برای ۲۴ ساعت آینده در شمال غرب، غرب، جنوب غرب٬ دامنه‌های زاگرس و دامنه های البرز و سواحل دریای خزر وزش باد، بارش باران و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می دهد.

وی افزود: روز پنجشنبه ۱۸ دی به تدریج با نفوذ هوای سرد تشدید بارش را در سواحل دریای خزر داریم که با کاهش محسوس دما در مناطق شمالی کشور همراه است. همین‌طور برای این روز به سبب کاهش دما بارش در اغلب نقاط نیمه شمالی کشور به صورت برف پیش بینی می شود.

کارشناسی هواشناسی ادامه داد: این سامانه از ظهر پنجشنبه به تدریج به بخش های شمال شرق کشور هم می رسد و روز جمعه نوار شمالی کشورمان را متأثر می کند. ضمن آنکه روزهای پنجشنبه و جمعه آب‌های خلیج فارس و دریای خزر نیز مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

گودرزی با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران نیز گفت: آسمان تهران به تدریج ابری می شود و در پاره ای نقاط امشب در سطح استان تهران بارش باران را داریم  که در ارتفاعات بارش می تواند به صورت برف باشد. برای فردا نیز در تهران آسمانی نیمه ابری تا ابری را شاهد هستیم، در پاره‌ای نقاط بارش باران و برف، گاهی هم وزرش باد نسبتا شدید را شاهد خواهیم بود اما روز جمعه در ارتفاعات استان بارش‌ها پراکنده و محدود پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی گفت: امروز حداکثر دما در تهران به ۱۵ درجه بالای صفر رسید٬ فردا نیز حداکثر دما به ۱۰ درجه می رسد و روز جمعه حداکثر دما ۴ درجه می شود که می توان گفت ظرف دو روز آینده ۱۰ تا ۱۱ درجه کاهش دما را در تهران تجربه می‌کنیم بنابراین روزهای سردتری پیش رو است.

کاهش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دما برای نیمه شمالی و مناطق غربی کشور

گودرزی افزود: برای نیمه شمالی و مناطق غربی کشور حدود ۸ تا ۱۵ درجه کاهش دما را داریم ضمن اینکه وزش باد نسبتا شدید هم موجب احساس بیشتر سرما (سوز باد) می‌شود. همین‌طور بارش برف و یخبندان سبب اختلال در جاده های استان‌هایی مانند گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات استان های تهران، البرز، قزوین و همین‌طور غرب استان کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و برای ارتفاعات شمال خوزستان می‌شود. با توجه به شرایط فوق به کار بستن اقدامات لازم برای کاهش خسارات احتمالی به ویژه در تردد جاده ها توصیه می شود./

نظر شما