شناسهٔ خبر: 33021 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان خبر داد:

الزام احداث نمازخانه در مجتمع‌های خدمات رفاهی استان همدان

جلسه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، از الزام احداث نمازخانه در مجتمع‌های خدمات رفاهی استان همدان خبر داد و اظهار کرد: همچنین نمازخانه‌های مجتمع‌های بین‌راهی باید از نظر کیفیت ارتقاء پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در کارگاه آموزشی ائمه جماعات ادارات عضو شورای حمل‌ونقل و ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: با توجه به اینکه راهداری اداره کل راه و شهرسازی به اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها ملحق شده است نگهداری و بهره‌برداری از زیرساخت‌ها از وظایف این اداره کل است.

وی از افزایش مجتمع‌های خدماتی رفاهی به ۲۴ مورد خبر داد و افزود: در حال حاضر استان همدان دارای ۱۹ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی است که تا پایان امسال ۵ مجتمع دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: به دنبال افزایش تعدادی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی در محورهای استان که نیاز به مجتمع خدماتی رفاهی دارند هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه نمازخانه‌های مجتمع‌های بین‌راهی باید از نظر کیفیت ارتقاء پیدا کنند، اظهار کرد: تمامی مجتمع‌های خدماتی رفاهی ملزم به احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی هستند.

رودباری گفت: همواره نظارت بر کیفیت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های این مجتمع‌ها وجود داشته است تا اینکه مسافران برای نماز و عبادت از این مراکز در انجام سفر خود بتوانند بهترین استفاده را ببرند.

وی افزود: راه‌اندازی سرویس بهداشتی، نمازخانه تمیز و مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش، غذاخوری و فروشگاه در این مجتمع‌های بین‌راهی انجام می‌شود.

وی گفت: رانندگان اتوبوس‌های شرکت‌های مسافربری نیز ملزم هستند برای اقامه نماز مسافران، در مجتمع‌های بین‌راهی و نمازخانه‌های سطح جاده‌ها توقف داشته باشند و خوشبختانه تاکنون شکایتی برای عدم توقف رانندگان برای ادای فریضه الهی از سوی مسافران اعلام نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: وقتی مجتمع‌های خدمات رفاهی خوب و پر کشش باشند، رانندگان در مسیرهای جاده‌ای رغبت پیدا می‌کنند که با میل باطنی در آنجا استراحت کنند که در نتیجه این ایستایی و به دلیل اقامه نماز، خستگی از رانندگان دور می‌شود و این موضوع می‌تواند باعث کاهش تصادفات جاده‌ای شود.

وی ضمن ارائه گزارش عملکرد مبنی بر فعالیت‌های انجام شده در راستای ترویج فریضه الهی در این اداره کل، از کسب رتبه برتر اقامه نماز توسط اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در بین سایر دستگاه‌های دولتی خبر داد و گفت: تجهیز نمازخانه‌های ادارات راهداری، تشکیل شورای اقامه نماز، تقدیر از مدیران مجتمع‌های خدماتی رفاهی در بحث نمازخانه‌ها سرویس‌های بهداشتی بخشی از فعالیت‌های انجام شده این اداره کل بوده است

وی با اشاره به ساخت کلیپ و فایل صوتی نماز، توزیع بروشور و بنر نویسی، تهیه و تجهیز ۳۵۰ لوح فشرده نماز در بین اتوبوس‌های برون‌شهری و پخش در داخل اتوبوس افزود: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی نماز و نصب تابلوهای حد ترخص در ورودی و خروجی شهر همدان نیز از اهم اقدامات انجام شده این اداره کل در راستای ترویج فریضه الهی بوده است.

نظر شما