شناسهٔ خبر: 3307 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سیدحسین میرشفیع:

۲ میلیون جمعیت روستایی از راه‌های مناسب برخوردار نیستند / انجمن خیرین راه بیش از ۷۰۰ کیلومتر پروژه در دست اجرا دارد

میرشفیع معاون راه‌ روستایی با بیان این‌که انجمن خیرین راه و ترابری بیش از ۷۰۰ کیلومتر پروژه در دست اجرا دارد گفت: حدود ۲۵۰ کیلومتر از این راه‌ها آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدحسین میرشفیع صبح امروز پنجشنبه ۱۸ دی ماه در نخستین گردهمایی خیرین راه و ترابری درباره فعالیت‌های انجمن خیرین راه و ترابری گفت: این انجمن با هدفی مقدس از سال‌های دور آغاز به کار کرد. بسیاری از خیرین در تاریخ کهن ایران فعالیت داشتند. به این ترتیب راه‌ها و پل‌های زیادی را ساختند.

معاون راه‌ روستایی با اشاره به فرموده پیامبر اسلام که هر کسی سنگی را از مقابل پای فردی بردارد کار خیر انجام داده است، ادامه داد: فرهنگ خیر در کشور ادامه پیدا کرد تا جایی که امروز تشکلی غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی با حضور بسیاری از افرادی که سابقه طولانی در فعالیت‌های خیرخواهانه داشتند، شروع به کار کرد و اعضای این تشکل دست به دست هم دادند و کارهای بزرگی را عملیاتی کردند٬ کاری که در بدو شروع شاید انتظار نداشتیم در این حد و اندازه مورد استقبال قرار گیرد.

عضو هیئت امناء انجمن خیرین راه و ترابری با بیان این‌که در حال حاضر این انجمن بیش از ۷۰۰ کیلومتر پروژه در دست اجرا دارد که حدود ۲۵۰ کیلومتر از آن آماده بهره‌برداری است، توضیح داد: این مسئله نشان می‌دهد زمینه کارهای نیک در کشور بسیار زیاد است و ما در کشور سرمایه اجتماعی بزرگی داریم، به همین خاطر باید افتخار کنیم که امت پیامبر اکرم هستیم، مکارم اخلاق برای ما سرلوحه است و کارهای خوب را در کشور نهادینه کردیم.

سرپرست معاونت تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس با بیان این‌که عده زیادی از مردم کشور توان خود را در توسعه کارهای خیر گذاشتند، ادامه داد: زمینه کار برای خیر در حوزه راه و ترابری بسیار گسترده است. در مباحثی چون ایمنی کارهای بسیار مهمی وجود دارد. زیبنده کشور ما نیست که آماری حدود ۱۷ هزار کشته در سال برای حوادث رانندگی داشته باشیم، به این ترتیب خیرین راه و ترابری می‌توانند در این زمینه اقدامات بسیاری انجام دهند. مباحثی که در طراحی‌های پروژه‌هایمان داریم نشان می‌دهد که نیاز نیست که حتما کسی سرمایه‌دار باشد تا کار خیر کند بلکه می‌تواند در حوزه طراحی، مشاوره و نظارت کارهای خیر بسیاری را انجام دهد.

میرشفیع افزود: پراکندگی راه‌های کشور و نیازمندی راه‌ها به نگهداری نشان می‌دهد که با هزینه بسیار کم حتی با نگهداری یک تابلو یا روکش راه‌ کوچک روستایی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد. نزدیک به ۲۰۰ هزار کیلومتر شبکه راه‌های روستایی در کشور نیاز داریم. در حال حاضر ۱۰۳ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت است که از این میزان ۵۴ هزار کیلومتر نیازمند بهسازی و ایمن‌سازی است. خوشبختانه بالای ۹۰ درصد از جمعیت روستایی ما از راه‌های آسفالته روستایی برخوردارند که نشان می‌دهد تلا‌ش‌هایی که مردم و دولت تاکنون داشتند، موثر بود. البته تلاش جهادگران سازندگی در بدو انقلاب را فراموش نمی‌کنیم که دست به دست روستاییان کارهای بزرگی انجام دادند. باید استمرار در این حوزه داشته باشیم تا حدود ۲ میلیون جمعیت روستایی ما که هنوز از راه‌های مناسب برخوردار نیستند، از راه‌های روستایی بهره‌مند شوند.

معاون راه‌ روستایی با بیان این‌که فعالیت انجمن به راه‌های روستایی محدود نمی‌شود، افزود: در حال حاضر چند بزرگراه با کمک خیرین در دست اجرا است که پروژه‌های شهرستان‌های رفسنجان، لامرد، فیض آباد از آن جمله‌اند./

نظر شما