شناسهٔ خبر: 33098 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اصفهان در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

تملک کارخانه ریسباف ایثار وزارت راه و شهرسازی بود/ مطالبه ۱۰ ساله مردم اصفهان محقق شد/ ریسباف مرکزی برای جذب توریست بیشتر

رسول زرگر پور استاندار اصفهان تملک کارخانه ریسباف را ایثاری از سوی وزارت راه و شهرسازی در تحقق مطالبه ۱۰ ساله مردم اصفهان دانست و گفت: این نهاد دولتی می‌توانست نسبت به این امر بی‌تفاوت بوده و مسئولیتی را در این‌باره برعهده نگیرد ولی این مسئله با علاقه‌مندی کامل خصوصا از سوی وزیر راه مورد پیگیری قرار گرفت و امروز نه تنها هنرمندان بلکه شادی بسیاری از شهروندان این استان را موجب شده است.

رسول زرگرپور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص تملک کارخانه ریسباف از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: بدون شک اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی – اسلامی در جهان به شمار رفته و جایگاه و خاستگاه هنر و ذوق در کشور محسوب می‌شود.

وی با تأکید براینکه اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی از سوی یونسکو معرفی شده و دارای جایگاه ویژه‌ای برای هنرهای مختلف در کشور به شمار می‌رود گفت: اصفهان همچنین دارای دو مکتب ادبیات و موسیقی بوده و از سویی هنرمندان بسیاری را نیز در رشته‌های گوناگون تربیت کرده است.

استاندار اصفهان نبود موزه‌ای بزرگ در شأن استان را نقصی بزرگ در این منطقه دانست و گفت: متأسفانه بسیاری از آثار گرانبها و بی‌بدیل موجود در استان هم‌اکنون در صندوق‌خانه‌ها، اطاق‌ها و زیرزمین‌ها نگهداری می‌شود و مردم و دوست‌داران هنر از مشاهده آنها محروم هستند.

زرگرپور با اشاره به این که بحث ایجاد این موزه از ۱۰ سال گذشته تا کنون در استان مطرح بوده است گفت: در این مدت اماکن بسیاری برای ساخت این موزه مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت با بررسی‌های دقیق کارخانه ریسباف برای این اقدام مورد انتخاب قرار گرفت.

این مقام مسئول در ادامه اضافه کرد: متأسفانه ۸ کارخانه مشابه ریسباف در استان وجود داشتند که به دلیل بی‌مبالاتی شهرداران و مسئولان تخریب شدند، این درحالی است که همه این اماکن می‌توانستند به عنوان فضاهای میراث عمومی مورد استفاده قرار بگیرند.

زرگرپور در ادامه سخنان خود تملک این کارخانه را نوعی ایثار از سوی وزارت راه و شهرسازی خواند و گفت: این نهاد دولتی می‌توانست نسبت به این امر بی‌تفاوت باشد و مسئولیتی در این‌ زمینه برعهده نگیرد ولی این مسئله با علاقه‌مندی کامل خصوصا از سوی وزیر راه مورد پیگیری قرار گرفت و امروز نه تنها هنرمندان بلکه شادی بسیاری از شهروندان این استان را موجب شده است.

وی مشارکت در چنین اقدامی را که مطالبه‌ای بزرگ برای مردم اصفهان به شمار می‌رود افتخاری برای وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: قطعا این موفقیت برای استانداری اصفهان نیز افتخاری بزرگ است چرا که پس از ۱۰ سال توانست یکی از خواستهای بزرگ مردمان این استان را محقق کند و به نتیجه‌ای مطلوب برساند.

استاندار اصفهان با تأکید براینکه امید است این کارخانه با رویکردی جدید ظرف ۳ سال آینده در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد خاطرنشان کرد: از آنجا که این استان میزبان گردشگران خارجی و داخلی بسیار است قطعا پس از بهره‌برداری از کارخانه ریسباف شاهد استقبال گسترده‌ای از آن خواهیم بود و تأثیر چشمگیری در توسعه بخش توریستی اصفهان نیز خواهد داشت./

نظر شما