شناسهٔ خبر: 33141 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سند راهبردی اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی تکمیل شد/ تجهیز نمازخانه‌های تمامی فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و بنادر کشور/ تلاش در جهت بهبود وضعیت نمازخانه‌های بین‌راهی در جاده‌ها

جلسه رئیس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی گفت: سند راهبردی ستاد اقامه نماز وزارت راه تکمیل‌شده و درصدد اخذ تأییدیه از ستاد اقامه نماز كشور هستيم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سيد سعيد سيد علايي معاون وزیر راه و شهرسازي و معاون توسعه مديريت و منابع و رئيس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازي در جلسه دبيران ستادهاي اقامه نماز سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه گفت: در بيست و پنجمين اجلاس سراسري نماز، وزارت راه به دليل اهتمام نسبت به آموزش و توانمندسازی کارگزاران نماز، اتخاذ تدابير لازم و تلاش در جهت عدم تداخل زمان حركت رسانه‌های سفري با وقت نماز و الگوسازي نمازخانه فرودگاه‌های كشور به‌عنوان دستگاه برتر در سال ۹۴ مورد تقدیر قرار گرفت.

سيد علايی ضمن قدرداني از متوليان اقامه نماز وزارتخانه افزود: در توافق‌نامه‌ای كه هرسال با ستاد اقامه نماز كشور مبادله می‌شود، امسال براي اولين بار مقررشده كه اين توافق‌نامه كاربردي باشد و عدد و رقم در آن پیش‌بینی شود.

وی افزود: از امسال شاخص‌های ما شكل دقیق‌تری به خود گرفته و از سال جاري نتايج بررسی‌های يك سازمان و يا شركت به مدیرعامل آن شركت نيز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بر استفاده از تمامي امكانات و زمان‌ها جهت اقامه و توسعه فرهنگ نماز توسط دبيران ستادهاي اقامه نماز سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه تأکید كرد.

رئيس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازي به اقدامات و فعالیت‌های اين ستاد در سال جاری اشاره كرد و افزود: سند راهبردي ستاد اقامه نماز وزارت راه تکمیل‌شده و درصدد اخذ تأییدیه از ستاد اقامه نماز كشور هستيم و اين توفيقي است كه می‌توانیم سند راهبردي و كاربردي در اين زمينه داشته باشيم.

به گفته سید علایی تجهيز تمامي نمازخانه‌های زيرمجموعه وزارتخانه به‌غیراز حوزه جاده‌ای، به دليل گستردگي راه‌ها و جاده‌ها، از ديگر اقدامات انجام‌شده است.

وي ادامه داد: در حوزه ريلي نيز كارهاي بسيار خوبي انجام‌شده و تجهيز نمازخانه‌ها و دسترسي به آن‌ها بسيار مناسب است. ضمن اينكه در حوزه فرودگاه‌ها و بنادر نيز اقدامات خوبي انجام‌گرفته است.

سيد علايی ادامه داد: نصب تابلوهاي حد ترخص در خروجی شهرها و عدم تقارن نماز با پروازهای هواپيمايي از ديگر دستاوردهای درخشان اين ستاد بوده است.

رئيس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازي بر توجه بيشتر به بحث آموزش كاركنان جهت تشويق كاركنان و مديران به اقامه نماز اول وقت، حضور ائمه جماعت در دفاتر مديران، توليد و توزيع محصولات فرهنگي و فضاسازي مناسب اقامه نماز در زمان اوج سفرها تأکید كرد.

به گزارش روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ايران؛ سعيد محمدزاده معاون وزير راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در این جلسه گفت: يكی از موضوع‌های مهم در كشور توجه به امر نماز است و هر كاری كه توسعه و نشر فرهنگ نماز را به دنبال داشته باشد با پيگيری مسئولان و مديران حمل‌ونقل ريلی پيگيری جدی خواهد شد.

توجه ویژه پورسیدآقایی به تجهیز نمازخانه‌های ایستگاه‌ها

وی با اشاره به اينكه در زمان مديرعامل پيشين راه‌آهن، اقدامات و اعتبار زيادي براي تجهيز نمازخانه‌ها انجام‌شده و اين امر در اين زمان نيز ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: تمامي ایستگاه‌های ريلي در كشور به نمازخانه و امكانات موردنیاز مجهز شده است و به‌منظور افزايش امكانات رفاهي مسافران، اقدامات بسياري در دست اجرا است.

گفتني است؛ در اين جلسه دبيران ستادهاي اقامه نماز سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه حضور داشتند كه سيد علايي رئيس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازي از حجت‌الاسلام محمدعلي بياتي مشاور فرهنگي مديرعامل و دبير ستاد هماهنگي تبليغات اسلامي راه‌آهن به دليل كسب رتبه برتر شركت راه‌آهن در توسعه و ترويج فرهنگ نماز و تلاش‌های ارزنده وي در كسب اين رتبه و نقش مؤثر وي در ارسال گزارش‌های مستند به مبادي ذی‌ربط، با اهدا لوح قدرداني كرد.

نظر شما