شناسهٔ خبر: 33142 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری خبر داد:

صادرات ۵۸ میلیون و ۳۱۳ هزار تن كالا از مرزهای زمینی و آبی كشور طی ۹ ماه اول ۹۵/ رشد ۳۴/۵ درصدی صادرات کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته

ترانزیت مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری با بیان اینکه طی ۹ ماهه اول سال جاری ۵۸ میلیون و ۳۱۳ هزار تن كالا از مرزهای زمینی و آبی کشور صادر شده است گفت: در این مدت ۴ میلیون و ۶۶۵ هزار تن كالا از طریق مرزهای جاده‌ای از كشور خارج شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، فرامرز مداح مدیركل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان با اعلام این که طی ۹ ماهه سال ۹۵ درمجموع ۲۷ میلیون و ۹۲۲ هزار تن كالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی و آبی وارد شدند افزود: از مجموع كالاهای صادرشده است گفت: در همین مدت ۵۸ میلیون و ۳۱۳ هزار تن كالا از مرزهای كشور صادر شده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان واردات ۶ / ۱ درصد كاهش و میزان صادرات ۵ / ۳۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود:  ۴ میلیون و ۶۶۵ هزار تن كالا از طریق مرزهای جاده‌ای از كشور خارج و میزان یک‌میلیون و ۳۸۷ هزار تن از مرزهای جاده‌ای به كشور وارد شدند. 

مداح با اشاره به این‌که از مجموع واردات و صادرات سهم جاده ۷ درصد و سهم دریا  ۹۳ درصد است، اظهار داشت : از میان مرزهای جاده‌ای كشور، مرز بازرگان با سهم ۶۲ درصدی فعال‌ترین مرز در زمینه واردات كالا به كشور به شمار می‌رود. پس‌ازآن مرزهای میرجاوه و آستارا با ۱۰ و  ۱۱ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: عملكرد مرزهای جاده‌ای در زمینه صادرات كالا از كشور نشان می‌دهد در مدت مذكور مرز بازرگان با ۲۱ درصد در رده نخست و پس‌ازآن مرزهای میلك با ۲۰ درصد و دوغارون با ۱۱ درصد قرار دارند.

مدیركل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت: سهم كامیون‌های ایرانی در صادرات كالا ۷۰درصد و در جابه‌جایی واردات كالا ۳۹ درصد بوده است.

وی با اشاره به این‌که طی مدت مذكور، ۲۵۷ هزار نفر مسافر توسط ۳۳ هزار دستگاه وسیله نقلیه مسافری وارد كشور شدند، افزود: در جابه‌جایی این مسافران سهم اتوبوس ۲۷ درصد، مینی‌بوس ۵ درصد و سواری ۶۸ درصد است.

همچنین تعداد ۲۸۹ هزار نفر توسط ۳۸ هزار دستگاه وسیله نقلیه مسافری از كشور خارج شدند كه سهم اتوبوس ۳۴ درصد، مینی‌بوس  ۴ درصد و سواری ۶۲ درصد بوده است.

مداح در خصوص آمار تردد وسایل نقلیه مسافری در مرزهای كشور گفت: در مدت مذكور، بیشترین تردد وسایل نقلیه مسافری در مرزهای دوغارون با ۴۶ درصد و سرو با ۹ درصد بوده است.

وی خاطرنشان كرد: از مجموع مسافران واردشده به كشور ۱۴۸ هزار نفر مسافر خارجی و  ۱۰۹ هزار نفر مسافر ایرانی بوده و از مجموع مسافران خارج‌شده از كشور  ۱۲۱ هزار نفر مسافر خارجی و  ۱۶۸ هزار نفر مسافر ایرانی از مرزهای جاده‌ای كشور خارج شدند.

نظر شما