شناسهٔ خبر: 3320 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نریمان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر بیش از ۸۳ درصد است/ یک شرط برای پایان مسکن مهر در سال 94

محسن نریمان- خیرین معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به زمان پایان ساخت و ساز پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای جدید درباره مشکلات پیش روی ساخت این پروژه توضیحاتی داد.

محسن نریمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به افزایش پنج میلیونی سقف تسهیلات مسکن مهر اشاره کرد و گفت: با افزایش اعمال شده در سقف تسهیلات بانکی می‌توانیم برنامه‌های اتمام مسکن مهر را سریع‌تر انجام دهیم و تا انتهای ۹۴ مسکن مهر را به اتمام برسانیم. چیزی کمتر از ۲۰ درصد مسکن مهر متوجه شهرهای جدید است و زیر ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید ساخته شده است و مسئولیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن مهر بر عهده ما نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پایان ساخت و ساز مسکن مهر در شهرهای جدید تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: با این وجود توجه داشته باشید وقتی واحدی در آخر کلنگ خورد پس در انتهای لیست واگذاری هم قرار می‌گیرد؛ اعلام سال ۹۴ به عنوان ختم پروژه‌های مسکن مهر در صورتی عملیاتی می‌شود که متقاضیان آورده‌های خود را پرداخت کنند.

وی پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر در سطح کشور را بالای ۸۳ درصد دانست و گفت: اگر آورده مردم به اندازه این ۸۳ درصد نباشد پیمانکار عقب است. در حال حاضر ساختمان‌هایی ۱۰۰ واحدی وجود دارند که ۸۰ متقاضی واحد خود را تحویل گرفتند ولی آورده متقاضیان ۲۰ واحد باقی‌مانده زیر ۱۰ میلیون تومان است.

نریمان همچنین درباره متقاضیانی که آورده‌های خود را پرداخت نمی‌کنند تاکید کرد: متقاضیانی که نمی‌توانند آورده‌ها را پرداخت کنند در انتهای لیست قرار می‌گیرند اما حذف نمی‌شوند.

وی قیمت مسکن مهر را در واحدهایی که به صورت چند طبقه ساخته می‌شوند متفاوت عنوان کرد و به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: طبیعی است در جاهایی که پروژه‌های مسکن مهر به صورت چند طبقه ساخته می‌شود، هزینه‌های آماده‌سازی بالا و قیمت‌ها متفاوت است. در قراردادی هم که بین متقاضی و مسئولان مسکن مهر منعقد می‌شود ذکر شده که دریافت‌ها علی‌الحساب است و قیمت نهایی بعد از اتمام کار مشخص می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ارزش افزوده واحدهای مسکن مهر پردیس بالاست درباره این موضوع توضیح داد: واحدهای مسکونی این شهر روی تپه‌ها ساخته شده‌اند و طبیعی است که ساخت آن‌ها گران‌تر تمام می‌شود؛ وقتی می‌خواهیم در جایی که آب و گاز و برق ندارد جاده‌سازی کنیم پس آماده‌سازی آن هم هزینه بیشتری خواهد داشت. اگر دستگاه‌های خدمات‌رسان به موقع کمک کنند می‌توان قیمت‌ها را پایین آورد ولی عدد ۱۲ میلیون تومانی که به تازگی بر قیمت واحدهای فاز ۱۱ این شهر افزوده شده پیش از این در ساخت پل و جاده‌های پردیس هزینه شد. از این به بعد هم تلاش می‌کنیم هیچ اجحافی درباره طرح‌های زیربنایی و روبنایی متوجه مشتریان نباشد./

نظر شما