شناسهٔ خبر: 3321 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

صادق افشار:

اجرای ۱۲ پروژه راهسازی به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان با همکاری وزارت راه و خیرین

صادق افشار- خیرین رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین راه و ترابری با بیان این‌که انجمن خیرین راه و ترابری ۱۲ پروژه در قالب روکش آسفالت، ساخت راه جدید، تعریض جاده و پل سازی در دست اجرا دارد، گفت: ارزش پروژه‌های نامبرده حدود یک هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال است که حدود ۵۰ درصد آن توسط خیرین تامین و مابقی توسط وزارت راه تامین تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صادق افشار در حاشیه نخستین گردهمایی خیرین راه و ترابری در جمع خبرنگاران، درباره فعالیت‌های انجمن توضیح داد: با توجه به فرهنگی که در کشور در زمینه پیش قدم شدن مردم در ساخت زیربناها وجود داشته، از یکی‌دو سال گذشته با همکاری بخشی از کارکنان وزارت‌ راه و شهرسازی و تعدادی از فعالان در سایر استان‌ها انجمنی به نام خیرین راه و ترابری تشکیل شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین راه و ترابری با بیان این‌که پیش از این، فعالیت‌های زیادی در بخش راهسازی، پل‌سازی، خدمات بین‌راهی و غیره به صورت متفرقه انجام می‌شد، ادامه داد: هدف اولیه تشکیل این انجمن دستیابی به اهداف این حوزه به صورت منسجم، سازمان یافته و در قالب تشکلی مردم نهاد بود. خوشبختانه طی ماه‌های گذشته مجوزهای لازم برای این مجموعه اخذ و اخیرا به عنوان نهادی غیرسیاسی و غیرانتفاعی ثبت شد و امروز به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: انسجام فعالیت‌های مردمی و کمک‌هایی که خیرین در نقاط مختلف انجام می‌دهند یکی از فواید حضور چنین انجمنی است، به عنوان مثال این فعالیت‌های متفرقه می‌تواند با نیازهای برنامه‌ریزی شده در سطح کشور منطبق شود که البته متولی آن وزارت راه و شهرسازی است و از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی با توجه به مسئولیتی که در بخش راهسازی دارد و به استناد مقرراتی که مجلس شورای اسلامی در اختیارشان قرار داده، می‌تواند فعالیت‌های این حوزه را تقویت کند تا در قالب آزادسازی مسیر یا پرداخت بخشی از هزینه‌هایی که صرف پروژه می‌شود، قرار گیرد.

افشار با بیان این‌که خوشبختانه علی‌رغم عمر کوتاه انجمن ۱۲ پروژه در قالب روکش آسفالت، ساخت راه جدید، تعریض جاده و پل سازی تعریف شده که در استان‌های مختلف در دست اجراست، اظهار کرد: ارزش پروژه‌های نامبرده حدود یک هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال است که حدود ۵۰ درصد آن توسط خیرین و مابقی توسط وزارت راه تامین تامین می‌شود. امیدواریم به زودی شاهد باشیم انجمن خیرین راه و ترابری همچون انجمن‌های دیگر نقش موثر و تعیین کننده‌ای در رفع مشکلات مردم به عنوان وظیفه اجتماعی و شرعی داشته باشد. در حال حاضر پروژه‌هایی در استان‌های مختلف انجام شده که استان‌های کرمان، فارس، مرکزی و مازندران و زنجان از آن جمله‌اند./

نظر شما