شناسهٔ خبر: 33282 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:

آغاز ساخت حلقه مفقوده آزادراه اصفهان- شیراز

خیرالله خادمی عملیات اجرایی قطعه ۷ آزادراه اصفهان- شیراز امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد که با احداث این قطعه، آزادراه مذکور به محور شیراز- سپیدان- یاسوج متصل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، صبح امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی قطعه ۷ آزادراه اصفهان-شیراز به طول ۱۳ کیلومتر آغاز شد که با تکمیل شدن این قطعه انتهای آزادراه به جاده شیراز- سپیدان- یاسوج متصل می‌شود.

خیراله خادمی این قطعه را تکمیل کننده مسیر آزادراه دانست و گفت:‌ انتهای آزادراه اصفهان- شیراز در قطعه ۶ به یک جاده اصلی دو طرفه می‌رسید که با احداث این قطعه از آزادراه مسیر موجود به صورت چهار بانده با مشخصات آزادراهی و ایمنی بالا در دسترس مسافران قرار می‌گیرد.

وی افزود: در طرح‌های توسعه آزادراهی، در آینده آزادراه اصفهان- شیراز به آزادراه شیراز- بوشهر که آماده سرمایه‌گذاری است متصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه پیشرفت این پروژه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون حدفاصل ایزدخواست تا سده با پیشرفت فیزیکی ۳۹ درصدی و محدوده سده تا تنگ خیاره با پیشرفت ۴۹ درصدی در حال احداث است و با فعال بودن ۲ هزار و ۴۸ نفر و بیش از هزار دستگاه ماشین آلات در ۱۷۸ جبهه کاری روند اجرای این پروژه تسریع شده است.

خادمی با بیان اینکه انجام روسازی  بتنی در ۵۴ کیلومتر از این پروژه برای اولین بار در یک پروژه آزادراهی در کشور در حال انجام است، اظهار داشت: میزان هزینه صرف شده در آزادراه اصفهان-شیراز تا کنون هفت هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال است که با مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری به میزان ۵۰ درصد به اجرا در درآمده است.

وی تکمیل این آزادراه را موجب کاهش ۱۳۴ کیلومتری مسیر شیراز تا اصفهان دانست و گفت: با احداث این مسیر زمان سفر خودروهای سواری به ۱۰۰ دقیقه، اتوبوس به ۱۱۵ دقیقه و مینی‌بوس به ۱۴۰ دقیقه کاهش می‌یابد و با توجه به روسازی بتنی این آزادراه برای اولین بار در کشور، آلودگی‌های زیست محیطی در منطقه نیز کاهش می‌یابد.

نظر شما