شناسهٔ خبر: 3329 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با گذشت ۲ سال از زمان تشکیل انجمن خیرین راه و ترابری صورت گرفت؛

اجرای ۱۲ پروژه راهسازی با مشارکت خیرین راه و ترابری

جاده آسفالت راهسازي با گذشت دو سال از زمان تشکیل انجمن خیرین راه و ترابری ۱۲ پروژه راهسازی با مشارکت خیرین در بخش‌های مختلف آسفالت راه‌های روستایی، رفع نقاط حادثه خیز، احداث کنارگذر و ساخت پل در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، انجمن خیرین راه و ترابری در سال ۱۳۹۱ به منظور ایجاد بستر و تسهیل امکانات حمل و نقل در نقاط نیازمند و آسیب دیده توسط جمعی از خیرین تشکیل شد و آماده ارائه خدمات، جذب و هدایت کمک‌های فکری، مادی و معنوی خیرین مرتبط در این زمینه است.

طی حدود دو سال گذشته از تشکیل این انجمن ۱۲ پروژه در حوزه‌های مختلف راهسازی با مشارکت خیرین راه و ترابری با مشارکت خیرین در حال اجرا است که در زیر به جزئیات آن اشاره شده:

  • اجرای روکش آسفالت راه های روستایی استان مازندران به  طول ۵۰۰ کیـلومتر، به ارزش ۷۵۰۰۰۰ میلیون ريال و سهم ۳۰۰۰۰۰ میلیون ريالی خیر.
  • احداث راه روستایی شهرستان جلایر به فرسمانه در استان مرکزی به طول ۴ کیـلومتر، ارزش ۱۲۰۰۰ میلیون ريال و سهم ۶۰۰۰ میلیون ريالی خیر.
  • تبدیل راه مواصلاتی به بلوار در سعیدآباد استان البرز به طول ۱۰ کیـلومتر، ارزش ۳۰۰۰۰ میلیون ريال و سهم ۱۵۰۰۰ میلیون ريالی خیر.
  • رفع پنج نقطه حادثه خیز راه های شهرستان تفرش در استان مرکزی  به ارزش ۱۵۰۰۰ میلیون ريال و سهم ۵۰۰۰ میلیون ريالی خیر.
  • احداث کنارگذر شرقی رفسنجان در استان کرمان به طول ۱۸/۵ کیـلومتر، ارزش ۱۸۵۰۰۰ میلیون ريال و سهم ۹۰۰۰۰ میلیون ريالی خیر.
  • احداث۲۰ دستگاه پل در شهرستان الیگودرز استان لرستان  به طول ۱۴۰ متر، ارزش ۱۴۰۰۰ میلیون ريال و سهم ۱۴۰۰۰ میلیون ريالی خیر.
  • اجرای روسازی آسفالتی مابین روستاهای جوادیه و لطف آباد در استان کرمان به طول ۷۰ کیـلومتر، ارزش ۱۰۵۰۰۰ میلیون ريال و سهم ۴۲۰۰۰ میلیون ريالی خیر.
  • احداث یک دستگاه پل در استان چهارمحال و بختیاری  به طول ۷۰ متـر به ارزش ۲۰۰۰۰ میلیون ريال و سهم ۲۰۰۰۰ میلیون ريالی خیر.
  • اجرای روکش آسفالت راه های روستایی شهرستان ابهر در استان زنجان به طول ۲۵ کیـلومتر، ارزش ۳۷۵۰۰ میلیون ريال و سهم ۱۵۰۰۰ میلیون ريالی خیر.
  • احداث سرویس بهداشتی و بهسازی نمازخانه در شهرستان سبزوار  با زیربنایی به مساحت ۸۰ مترمربع، ارزش ۳۰۰ میلیون ريال و سهم ۳۰۰ میلیون ريالی خیر.
  • اجرای روسازی آسفالتی مابین روستاهای رضاآباد و جوادیه در استان کرمان به طول ۲۸ کیـلومتر، ارزش ۲۷۷۵۰ میلیون ريال و سهم ۱۱۰۰۰ میلیون ريالی خیر.
  • اجرای روکش آسفالت راه های روستایی شهرستان لار در استان فارس  به طول ۲۵ کیـلومتر، ارزش ۲۵۰۰۰ میلیون ريال و سهم ۱۰۰۰۰ میلیون ريالی خیر.

بر اساس این گزارش، اشاعه فرهنگ مشارکت و جلب کمکهای مردمی در حوزه حمل و نقل در مناطق محروم و مورد نیاز، مراقبت از اجرای نظرات و اهداف شرعی و قانونی خیرین در طول حیات خیر و تداوم امور طبق خواسته خیــر، انجام بهینه عملیات عمرانی از طریق مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای اهداف و نظرات خیرین مطابق ضوابط و مقررات در مناطق محروم و مورد نیاز، ارتقاء ایمنی راههاي مناطق محروم و مورد نیاز از طریق فرهنگسازی و تأمین تجهیزات و تسهيلات ميان راهي از قبيل احداث پل، زیرسازی، روسازی، تعریض، بهسازی، احداث نمازخانه، سرويس بهداشتي، پارکینگ، استراحتگاه،تکمیل علائم، تجهيزات، روشنايي و ارتباطي و ...، جلب مشارکت ذينفعان صنعت حمل و نقل مانند مشاوران، پيمانكاران، كارفرمايان، بیمه گذاران، بهره برداران، سازندگان، انجمن های صنفی، اصناف و ... به منظور جذب منابع و هدايت به سمت اهداف انجمن و ارتباط، همراهي و همكاري با ساير جوامع خيرين و تشكل هاي هم راستا از اهداف اصلی انجمن خیرین راه و ترابری است.

لازم به ذکر است نخستین گردهمایی انجمن خیرین راه و ترابری روز گذشته (پنج شنبه ۱۸ دیماه) با حضور وزیر راه و شهرسازی، برخی از معاونان وزیر، رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین راه و ترابری و جمعی از خیرین در محل سالن همایش های این وزارتخانه برگزار شد.

نظر شما