شناسهٔ خبر: 33322 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی؛

طول آزادراه های کشور تا پایان برنامه ششم توسعه ۷۵۰۰ کیلومتر می شود/ احتمال واگذاری ۲۵ درصدی کریدورهای کشور به بخش خصوصی

امیر امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت و مجلس رویکرد مناسب و مثبتی به ویژه در سال های ۹۴ و ۹۵ نسبت به توسعه شبکه آزاد راهی کشور داشته اند، گفت که با این رویکرد طول آزاد راهها از ۲۵۰۰ تا پایان برنامه ششم به ۷۵۰۰ کیلومتر می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی روز یکشنبه در آیین آغاز به کار قطعه هفت آزاده راه شیراز- اصفهان، طول آزاد راه های موجود در کشور را حدود ۲ هزار و۵۰۰ کیلومتر بیان کرد و افزود: هم اینک حدود ۶ آزاد راه در کشور داریم که در برنامه تامین مالی وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی گفت: اگر با همین روند ادامه دهیم خواهیم توانست طول آزاد راههای کشور را تا پایان برنامه ششم به هفت هزار تا هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر برسانیم.

وی ادامه داد: ما در شبکه کریدورها در کشور برنامه ریزی کرده ایم و اینکه بخشی از این کریدورها را که دارای توجیه فنی و اقتصادی است به بخش خصوصی واگذار کنیم و بخش هایی را نیز با سرمایه گذاری دولت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی توجیه پذیر کنیم.

او اظهار کرد: امیدواریم با این تمهیدات، شرایط برای توسعه ۱۰هزار کیلومتر آزاد راه در برنامه هفتم توسعه فراهم شود.

امینی گفت: امروز طول کریدورهای توسعه حمل و نقل جاده ای کشور حدود ۲۷ هزار کیلومتر است و به نظر می رسد که مناسب خواهد بود اگر در یک برنامه جامع و در عرض پنج سال حدود ۲۵ درصد از این کریدورها را برای اداره به بخش خصوصی واگذار کنیم.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: تقریبا برای انجام این کار حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که دولت می تواند با منابعی که با اتکای قانون بودجه سنواتی و برنامه های توسعه تدوین می شود سهم حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان از این منابع را تامین کند.

وی، در مورد آزاد راه شیراز- اصفهان نیز گفت: عملیات اجرای این طرح در مقطعی بین سه تا چهار سال متوقف شد اما از ابتدای سال ۹۴ و با تدوین برنامه تامین منابع مالی آن، اعتبارات خوبی به این پروژه تزریق و باعث شتاب بخشیدن به روند اجرای آن شد.

قطعه هفت آزاد راه شیراز- اصفهان ۱۲کیلومتر طول دارد که گفته شده در هفته دولت سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید. /

نظر شما