شناسهٔ خبر: 33390 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در اولین کارگروه لجستیک کشور:

هنر نهادهای نظارتی کمک به ترانزیت توام با انجام وظایف است/ وزارت راه به دنبال تولی‌گری در لجستیک نیست

مهرداد تقی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه « هنر یک نهاد نظارتی باید در عین کمک به ترانزیت، عمل به وظایف خود باشد» گفت:  اگر بروکراسی منجر به نارضایتی و بی میلی صاحبان کالا برای عبور کالاهای خود از مرزهای کشور و باعث افت عملکردی در ترانزیت شود، این نظارت ارزشمند نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد تقی‌زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در اولین کارگروه لجستیک کشور با اشاره به اهداف تشکیل این کارگروه اظهار داشت: نقش وزارت راه و شهرسازی تولی‌گری نیست بلکه با تشکیل این کارگروه و دعوت از تمام دست اندرکاران فعال در بخش خصوصی و دولتی بستری فراهم شد تا بتوانند با یک دیگر تعامل داشته باشند.

وی هدف از برگزاری این جلسات را بحث کارشناسی خواند و افزود: تجربه دوره جدید وزارتخانه حاکی از آن است که مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها با پویایی و استفاده از مباحث کارشانسی به دنبال راه حلی برای رفع مشکلات می‌روند و دیگر منتظر مصوبات معاونت حمل و نقل نمی‌شوند. همچنین برخی موضوعاتی که طی این جلسات ارائه می شوند پس از جمع بندی در شورای عالی ترابری  یا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  مطرح خواهند شد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: موارد مهم نیز به طور حتم به سمع و نظر وزیر راه و شهرسازی خواهد رسید تا ایشان پس از بررسی در زمان لازم در جلسه حضور یابد.

تقی زاده با بیان اینکه ترانزیت کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست تاکید کرد: باید دقت کنیم نهادهای نظارتی و باقی سازمان‌های ذی‌ربط از اهمیت و ضرورت بالایی برای انجام وظایف خود برخوردار هستند. اما هنر یک نهاد نظارتی باید در عین کمک به ترانزیت، عمل به وظایف خود باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر بروکراسی منجر به نارضایتی و بی‌میلی صاحبان کالا برای عبور کالاهای خود از مرزهای کشور و باعث افت عملکردی در ترانزیت شود، این نظارت ارزشمند نخواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهداف مشترک وزارت راه و شهرسازی و نهادهای نظارتی گفت: قرار است نظارت با حد‌اقل ضربه زدن به ترانزیت و لجستیک انجام شود و حتی نهادهای نظارتی با کلیات این ایده موافق هستند.

تقی ‌زاده از حضور کرباسیان رئیس گمرک کشور درجلسه بعدی این کارگروه خبر داد و گفت: در این جلسه نمایندگان ایشان در جلسه حضور دارند و جلسه آینده وی با اشاره به موضوع «پنجره واحد» مطالبی ارائه خواهد کرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: هر ماه یک جلسه ۳ ساعته به غیر ماه‌های فروردین، اسفند و ماه مبارک رمضان  و  سالانه حدود ۸ جلسه در مجموع ۲۷ ساعت برگزار خواهد شد که ترجیح می‌دهیم به دلیل حضور دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، جلسات به صورت گردشی برگزار شود.

نظر شما