شناسهٔ خبر: 33449 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کردستان صورت گرفت:

اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای احداث ۴ جاده روستایی در کردستان

راه روستایی سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان گفت: از محل اعتبارات معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، مبلغ ۲ میلیارد تومان برای احداث ۴ جاده روستایی در ۳ شهرستان استان اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، کورش مرادی گفت: از محل ردیف ۴۲-۵۵۰۰۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کشور با موضوع اعتباری کمک به توسعه روستایی، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در قالب پروژه‌هایی در اختیار دستگاه اجرایی استان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه اجرایی در این زمینه، اداره کل راه و شهرسازی استان است، گفت: پس از مبادله موافقت‌نامه‌ها با سازمان برنامه و بودجه استان، این مبلغ در چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه هزینه خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان، یکی از این چهار پروژه را بهسازی و آسفالت راه روستایی هزارخانی شهرستان سروآباد عنوان کرد.

مرادی افزودطرح کمک به بهسازی و آسفالت راه روستایی بوالحسن آلوت شهرستان بانه، پروژه کمک به زیرسازی آسفالت راه روستایی پیرخضران به برده سفید در شهرستان مریوان، دو طرح دیگر در این راستا هستند.

وی با بیان اینکه پروژه کمک به زیرسازی آسفالت راه روستایی بیساران سروآباد، چهارمین پروژه‌ای است که در این خصوص تعریف شده است، گفت: هر کدام از این طرح‌ها ۵۰۰ میلیون تومان از ۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب را به خود اختصاص خواهند داد.

مرادی در ادامه با اشاره به حضور استان کردستان در نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر سراسر کشور گفت: در جریان برگزاری این نمایشگاه، مهندس راحتی قائم‌مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به همراه برخی دیگر از مسئولان این سازمان ضمن بازدید از غرفه‌های استان کردستان از حضور فعال روستائیان این استان و توانمندی و دستاوردهای مطلوب روستائیان این خطه ابراز رضایت کرد.

سرپرست امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان یادآور شد: این نمایشگاه طی روزهای ۱۵ لغایت ۱۸ دی‌ماه به میزبانی تهران برگزار شد و استان کردستان با ۱۱ غرفه در آن حضور پیدا کرد.

نظر شما