شناسهٔ خبر: 33605 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

باقریان مطرح‌ کرد:

نیازمند ۴۵۰ هزارمترمربع فضای‌ترمینالی هستیم/ ارائه خدمات به ۴۵میلیون مسافر‌ هوایی طی سال گذشته/ ساخت فرودگاه جدید چابهار با ظرفیت یک میلیون نفر

غلامحسین باقریان معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و‌ناوبری هوای ایران با بیان اینکه طی ۵ سال آینده نیازمند ۴۵۰ هزارمترمربع فضای ترمینالی، یک میلیون و ۵۰۰ هزارمترمربع فضای اپرون و ۵۰۰ هزار مترمربع پارکینگ خودور هستیم، از ساخت فرودگاه‌های جدید در اهواز و چابهار با اعتبار۳۰۰ و ۲۰۰ میلیون یورویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار‌ پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین باقریان؛ معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاهها و‌ ناوبری هوای ایران با اعلام اینکه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران دو وظیفه اصلی ارائه خدمات ناوبری و مدیریت فرودگاههای ایران را انجام می‌دهد، گفت: در سال گذشته به بیش از ۴۵ میلیون مسافر در فرودگاه‌های ایران خدمات ارایه کردیم و ۳۶۶هزار پرواز در فرودگاه‌های ایران انجام شده است که مجموعا به نسبت سال قبل‌تر یعنی سال ۹۳ هفت درصد افزایش داشته‌ایم.

وی تصریح کرد:در این مدت بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در توسعه فرودگاهها توسط شرکت فرودگاهها هزینه شده است.

نیازمند ۴۵۰ هزارمترمربع فضای ترمینالی هستیم

باقریان با بیان اینکه ایران دارای ۵۴ فرودگاه است که از آن میان ۸ مورد آن بین‌المللی،‌ ۱۸فرودگاه منطقه ای و‌ ۲۸ فرودگاه داخلی است، افزود: طی ۵ سال آینده نیازمند ۴۵۰ هزارمترمربع فضای ترمینالی، یک میلیون و ۵۰۰ هزارمترمربع فضای اپرون و ۵۰۰ هزارمترمربع پارکینگ خودور هستیم و شرکت فرودگاهها آماده همکاری با آلمانی‌ها درساخت فرودگاههای جدید چابهار، اهواز و توسعه فرودگاه تبریز است.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاهها و‌ ناوبری هوای ایران ادامه داد: فرودگاه تبریز به عنوان یکی از فرودگاههای مهم ایران از نظر رشد مسافر نسبت به سال ۲۰۱۵ بیست درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ساخت ترمینال جدیدی با ظرفیت ۲ تا ۲.۵میلیون مسافر درسال برای فرودگاه تبریز پیش‌بینی شده است،گفت: پارکینگی با گنجایش سه هزار دستگاه نیز برای این فرودگاه ساخته خواهد شد.

ساخت فرودگاه جدید اهواز با ترمینال مسافری ۵ میلیون نفری

باقریان به پروژه شرکت فرودگاهها برای ساخت دو فرودگاه جدید در شهر اهواز و چابهار اشاره کرد و گفت: فرودگاه فعلی اهواز ۲.۵میلیون مسافر به صورت سالانه پذیرش دارد، اما به دلیل قرارگرفتن در داخل شهر و عدم امکان توسعه تصمیم داریم در فاصله بیست کیلومتری شهر، فرودگاه جدیدی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه با توجه به قرارگیری این فرودگاه در منطقه نفتی رشد مسافر دراین منطقه بسیار زیاد خواهد بود، از پیش بینی اعتبار ۳۰۰ میلیون یورویی برای ساخت فرودگاه جدید اهواز خبر داد و گفت: در ساخت فرودگاه جدید اهواز باید کلیه تجهیزات ناوبری، باند، ساخت ترمینال برای ۵ میلیون مسافر و راههای دسرسی به فرودگاه پیش‌بینی شود.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاهها و‌ناوبری هوای ایران ادامه داد: ساخت فرودگاه جدید چابهار در جنوب شرقی کشور در نزدیکی دریای عمان نیز مشابه فرودگاه اهواز است با این تفاوت که در مرحله ابتدایی ظرفیت فرودگاه یک میلیون مسافر پیش بینی می‌شود.

وی رقم اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این فرودگاه را ۲۰۰تا ۲۵۰ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: اسناد هر دو فرودگاه آماده و برای گرفتن پیشنهادات طرف سرمایه‌گذار تا یک ماه آینده ارائه خواهد شد.

نظر شما