شناسهٔ خبر: 33656 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

دومین همایش شهرسازی ریل‌پایه ۵ و ۶ بهمن برگزار می‌شود/ بررسی توسعه شهری مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی

حمید سیادت موسوی دبیر اجرایی دومین همایش شهرسازی ریل پایه از برگزاری دومين همايش شهرسازی ريل پايه در سالن همايش‌های بين‌المللی دانشگاه شهيد بهشتی در روزهای ۵ و ۶ بهمن ماه هفته جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از راه آهن؛ حمید سیادت موسوی دبیر اجرایی دومین همایش شهرسازی ریل پایه با بیان اینكه این همایش مورد استقبال خوب جامعه دانشگاهی و متخصصان و دستگاه های اجرایی كشور قرار گرفته است، عنوان كرد: توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی رویكرد جدیدی در توسعه شهری و منطقه ای است كه به واسطه تلفیق كاربری زمین و حمل و نقل همگانی از بازده بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: این رویكرد شهرسازی در صورتی كه برنامه ریزی به موقع و صحیح برای آن صورت گیرد می تواند آسایش و رفاه را به همراه داشته باشد.

سیادت موسوی اظهار داشت: با توسعه این رویكرد مبدا و مقصد سفرها به نحوی به ایستگاه های حمل و نقل همگانی نزدیك می شود و حمل و نقل همگانی انتخاب طبیعی و مناسب شهروندان خواهد بود.

وی اضافه كرد: در این همایش طی ۲ روز مبانی نظری و تئوریك این رویكرد توسط متخصصان و اساتید صاحب نام بین المللی و داخلی كشور ارائه خواهد شد.

دبیر اجرایی دومین همایش شهرسازی ریل پایه گفت: نمونه های اجرا شده این رویكرد در اروپا توسط مجریان و دست اندركاران برنامه ریزی و اجرایی پروژه ارائه و در كارگاه هایی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تاكید كرد: در یكی از كارگاه های این همایش، تجربه مترو تهران توسط مدیر عامل سابق آن شركت به اشتراك گذاشته می شود.

سیادت موسوی گفت: روز دوم همایش به رویكردهای عملیاتی و چگونگی اجرای این مهم در كشور پرداخته خواهد شد.
وی خاطر نشان كرد: روویكرد شهرسازی ریل پایه یا توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی علاوه بر حمل و نقل و شهرسازی، وجوه و ابعاد دیگری مانند محیط زیست، مسائل اجتماعی و مسائل دیگری را در بر می گیرد كه خوشبختانه در هر یك از زمینه های مذكور، مقالات تحقیقی براساس موارد داخلی كشور و تجربیات بین المللی ارائه خواهد شد.

دبیراجرایی دومین همایش شهرسازی ریل پایه بیان كرد: با توجه به رشد فزاینده خودرو در شهرها و ایجاد بن بستی در معابر شهری و افزایش ترافیك، توسعه آتی شهرها براساس حمل و نقل همگانی شاید آخرین فرصت ما برای اصلاح امور سكونتگاه ها و شهرسازی كشور باشد اما گام بلندی برای كاهش خودرو محوری در كشور و همچنین آثار مثبت اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی برای شهرها خواهد بود.

وی افزود: این رویكرد تنها مختص كلان شهرها نیست و جزئیات آن به گونه ای طراحی شده كه در سراسر كشور قابل استفاده است.

گفتنی است؛ از مجموع ۱۰۰ مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش، ۱۷ مقاله پذیرفته شده كه تعدادی از آنها در بخش های مختلف همایش ارائه خواهد شد.

نظر شما