شناسهٔ خبر: 33686 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

جهانگیری درجمع خبرنگاران؛

سواحل مكران به يكی از بزرگترين قطب‌های توسعه تبديل می‌شود

اسحاق جهانگیری - عباس آخوندي معاون اول رييس جمهور به همراه وزیر راه و شهرسازی به منظور شركت و سخنرانی در همايش بين‌المللی معرفی فرصت‌های سرمايه‌گذاری و توسعه پايدار سواحل مكران، به مکران سفر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دكتر اسحاق جهانگيري صبح امروز(دوشنبه) به همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و محمدسعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، در بدو ورود به فرودگاه كنارك از سوي استاندار سيستان و بلوچستان و جمعي از مديران ارشد استان مورد استقبال قرار گرفت.

معاون اول رييس جمهور همچنين در بدو ورود در گفتگو با خبرنگاران از تدوين برنامه جامع براي توسعه سواحل مكران در ستاد توسعه سواحل مكران خبر داد و گفت: براي توسعه سواحل مكران برنامه ريزي‌هاي خوبي در جهت سرمايه گذاري، ايجاد شهرهاي جديد در منطقه و استقرار جمعيت تدوين شده و اكنون ديگر اين برنامه ها بايد وارد مرحله اجرا شود.

پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از دكتر جهانگيري با تاكيد بر اينكه طرح هاي مرتبط با سفر مقام معظم رهبري به منطقه بايد تكميل و بهره برداري شود، نوشت: آغاز توسعه سواحل مكران بايد به صورت عملياتي شروع شود.

وي توسعه سواحل مكران را اتفاقي بزرگ و عظيم توصيف كرد و افزود: مهمترين جهت گيري كه در توسعه مكران ديده شده افزايش ظرفيت هاي بومي است و كشورهاي همسايه همچون پاكستان، افغانستان و هندوستان مي توانند به سواحل مكران به عنوان كانون توسعه منطقه فكر كنند و اميدوارم در آينده شاهد آن باشيم كه سواحل مكران به يكي از بزرگترين قطب هاي توسعه تبديل شود.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به محورهاي مختلف برنامه توسعه سواحل مكران اظهار داشت: برنامه هاي توسعه در سواحل مكران عمدتاً مبتني بر طرح هاي صنعتي با رعايت مسائل زيست محيطي، گردشگري، حمل و نقل، صنايع سنگين، شيلات و برنامه هاي دريا محور است زيرا يكي از اصلي ترين ظرفيت هاي اين منطقه برخورداري از دريا است و بايد تلاش كنيم اقتصاد مبتني بر دريا از اصلي ترين جهت گيري هاي توسعه سواحل مكران باشد.

دكتر جهانگيري استان سيستان و بلوچستان را از مهمترين استان هاي كشور برشمرد و گفت: اين استان داراي استعدادها و ظرفيت هاي فراواني است و اميدوارم سال آينده بتوانيم برنامه گاز رساني به زاهدان را انجام دهيم.

وي همچنين با اشاره به برنامه زير كشت بردن اراضي دشت سيستان گفت: اين برنامه قرار است در ۴۶ هزار هكتار از اين اراضي اجرا شود و براساس گزارش هايي كه ارائه شده است روند اجراي اين برنامه رضايت بخش و قابل قبول است و اگر برنامه هاي توسعه استان سيستان و بلوچستان با همين روند ادامه پيدا كند، زمينه هاي شكوفايي و ترقي در اين استان مهيا خواهد شد.

نظر شما