شناسهٔ خبر: 33744 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه:

انجام ۲۴ درصد ترانزیت سوخت از مرز کرمانشاه/ افتتاح دو مجمتمع خدماتی رفاهی بین راهی کرمانشاه در دهه فجر

بهمن خسروانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به پتانسیل بالا و موقعیت ترانزیتی حمل و نقل برون شهری کرمانشاه از انجام ۲۴ درصد ترانزیت سوخت از مرز کرمانشاه خبر داد.

بهمن خسروانی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه درگفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: ۵۰ درصد صادرات کشور به عراق از طریق مرز کرمانشاه انجام می‌شود و این استان دارای ظرفیت بالای ترانزیتی و حمل و نقل کالا به کشورهای دیگر است. البته با وجود تحولات اقتصادی پس از برجام درکشور به دلیل ناامنی عراق میزان حمل بار از کرمانشاه نسبت به قبل زا برجام تغییر نکرده است.

خسروانی افزود: کرمانشاه پس از بندر شهید رجایی بیشترین حجم انتقال سوخت به کشورهای دیگر را به خود اختصاص داده و ۲۴ درصد حمل و نقل باری سوخت به مرز ترانزیتی کرمانشاه اختصاص دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه از حمل چهار میلیون و ۴۱۳ هزار و ۵۱۵ تن کالا در استان طی ۹ ماه امسال خبر داد و گفت: برای حمل این میزان بار ۲۹۷ هزار و ۷۴۴ سفر انجام شده است.

 وی حجم ترانزیت ورودی و خروجی کالا از مرز پرویزخان را ۸۴۲ هزار تن اعلام و تصریح کرد: از این میزان ۱۰۶ هزار و ۸۵۷ تن کالا مربوط به ترانزیت خروجی و ۷۳۵ هزار و ۳۱۰ تن کالا مربوط به ترانزیت ورودی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین با اشاره به وجود ۶۸ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا در استان کرمانشاه گفت: از این تعداد ۴۵ شرکت و موسسه در مرکز استان فعالیت دارند.

خسروانی همچنین خبر داد: دهه فجر دو مجتمع خدماتی رفاهی جدید در محورهای بیستون-سنقر و کرمانشاه-پاوه به بهره‌برداری و شمار مجتمع‌های خدماتی فعال بین راهی استان به ۲۸ باب می‌رسد.

 

نظر شما