شناسهٔ خبر: 33772 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

صرفه جویی اقتصادی با افزایش کیفیت آسفالت/ روسازی عمده‌ترین هزینه ساخت و توسعه جاده‌ها است

بازدید معاون وزیر راه‌ و شهرسازی در هشتمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت و ماشین‌آلات وابسته ضمن تاکید بر اهمیت کیفیت آسفالت در عمر جاده‌های کشور گفت: افزایش کیفیت آسفالت به عمر طولانی‌تر لایه‌های روسازی جاده‌ها می‌انجامد که این امر با توجه به میزان جاده‌های موجود و در دست احداث کشور به صرفه‌جویی اقتصادی قابل توجهی منجر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، هشتمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت و ماشین‌آلات وابسته توسط خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل افتتاح شد.

خیراله خادمی در حاشیه این نمایشگاه گفت: قیر به عنوان ماده اصلی مورد استفاده در جاده‌های آسفالتی کشور، نقش مهمی را در ساخت و توسعه راهها ایفا می کند که با توجه به قیمت بالای این محصول بایست در استفاده از آن به تکنولوژی های روز جهانی مجهز شویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به نفت خیز بودن کشور ایران و دسترسی به نفت، استفاده از قیر و آسفالت امری معمول در ساخت و توسعه راه‌ها به شمار میرفت تا جایی که حتی در دوره‌هایی جهت کمک به توسعه کشور قیر رایگان در اختیار بخش های عمرانی قرار می‌گرفت اما امروزه با هماهنگی قیمت این محصول با قیمت جهانی و خصوصی شدن آن، هزینه‌های استفاده از روسازی آسفالت به یکی از عمده ترین هزینه های ساخت و توسعه راه‌ها مبدل شده است.

خادمی ادامه داد: به همین علت و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، وزرات راه وشهرسازی به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان قیر در کشور در پی آن است تا با استفاده از تکنولوژی های روز جهانی کیفیت و عمر روسازی‌های آسفالتی را افزایش دهد.

وی یادآور شد: افزایش کیفیت آسفالت به عمر طولانی‌تر لایه‌های روسازی جاده‌ها می‌انجامد که این امر با توجه به پهناوری کشور و میزان جاده‌های موجود و در دست احداث کشور به صرفه‌جویی اقتصادی قابل توجهی منجر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت‌وتوسعه در پایان اظهار امیدواری کرد تا برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به افزایش کیفیت آسفالت و استفاده از روش‌های نوین تولید قیر بیانجامد، امری که در نهایت در توسعه اقتصادی کشور بسیار موثر خواهد بود.

گفتنی است در ادامه معاون وزیر راه وشهرسازی به بازدید از این نمایشگاه پرداخت و از نزدیک در جریان محصولات و تولیدات شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه قیر و آسفالت و ماشین آلات وابسته قرار گرفت.

نظر شما