شناسهٔ خبر: 33776 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ضوابط جدید تاسیس و بهره‌برداری شرکت‌های حمل‌ونقل ابلاغ شد

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری‌و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: این سازمان با اهدافی چون تسهیل و تسریع زمان بررسی و اعطای مجوز برای متقاضیان تأسیس و بهره‌برداری شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای ضوابط جدید را تدوین و ابلاغ کرده است.

به گزار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نشست هم‌اندیشی روسای ادارات حمل‌و‌نقل كالای سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سراسر کشور باهدف تبیین و برنامه‌ریزی نوین و ارتقای بخش حمل‌و‌نقل، در تهران برگزار شد.

 داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با حضور در این نشست با تبیین ضوابط جدید تأسیس و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای کالا گفت: این سازمان با اهدافی چون تسهیل و تسریع زمان بررسی و اعطای مجوز برای متقاضیان تأسیس و بهره‌برداری شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای ضوابط جدید را تدوین و ابلاغ کرده است.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف مدنظر در ضوابط جدید؛ افزایش بهره‌وری، حفظ سرمایه‌های فعلی و تقویت ظرفیت جذب سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل یکی دیگر از برنامه‌های دولت، در اجرای سیاست‌های جدید است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در بخش دیگری از سخنان خود تأكید كرد: ارزش در حمل‌و‌نقل کالایی کشور در دو بخش سرمایه و مدیریت نهفته است و هرکدام از بخش‌ها به‌تنهایی قابل ارزش‌گذاری و مفید هستند

مهندس کشاورزیان در پایان این جلسه به انعقاد قرارداد اخیر سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با شرکت خودروسازی ماموت برای طرح نوسازی ناوگان فرسوده با عمر بالای ۳۵ سال اشاره کرد و از روسای ادارات خواست تا ضمن معرفی مزایای این طرح به متقاضیان، صاحبان و مالكان ناوگان و فعالان در بخش در خصوص اجرای محدودیت‌های تردد ناوگان فرسوده از سال ۹۷ اطلاع‌رسانی لازم انجام گردد

بر اساس این گزارش در این نشست اسماعیل غلامی معاون حمل‌ونقل این سازمان نیز خطاب به روسای ادارات کالای استان‌های سراسر کشور مبنی بر اینکه عملکرد و نقش تمام افراد در رشد و توسعه ملی نقش بسزایی دارد، در راستای رشد بخش حمل‌ونقل کشور، خواستار تلاش بیشتر افراد یادشده برای تمامی برنامه‌های سازمان شد.

غلامی اضافه کرد: امروز حمل‌ونقل از معنی ساده خود که همانا حمل و جابه‌جایی فیزیکی کالاست فاصله گرفته و در قالب زنجیره تأمین و لجستیک مدنظر قرار می‌گیرد

وی افزود: درعین‌حال که سرعت حرکت علم و دانش در جهان افزوده می‌شود ما نیز باید سعی کنیم صنعت حمل‌ونقل کشور را همگام با علوم و فنون جهان پیش ببریم. دنیای امروز دنیای رقابت است و ما باید با علم به این موضوع عملکرد درست و مناسبی را تبیین و به اجرا بگذاریم

غلامی در ادامه، اشراف به علل ترقی کشورهای پیشرفته را یکی از الزامات کشور دانست و در مورد ضوابط جدید تأسیس و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای کالا گفت: ضوابط تأسیس شرکت‌های حمل‌ونقل كالا در جهت تسریع و تسهیل امور، رونق کسب‌وکار و برداشتن موانع سرمایه‌گذاری تغییریافته است.

این گزارش می‌افزاید غلامحسین دغاغله مدیركل دفتر حمل‌ونقل كالا نیز در این جلسه گزارشی از اهم تغییرات ضوابط جدید به روسای ادارات ارائه کرد و افزود: اصلاحات در دو بخش ناظر بر تأسیس و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل‌و‌نقل صورت گرفته است.

ضوابط جدید باهدف یكپارچه‌سازی مقررات و مبتنی بر سیاست‌های دولت در جهت رفع موانع موجود در سرمایه‌گذاری و رقابت‌پذیر نمودن بخش حمل‌و‌نقل بوده كه قطعاً منجر به افزایش بهره‌وری و توسعه خدمات شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌شهری كالا خواهد شد.

گفتنی است در ادامه این نشست یک‌روزه در خصوص ساماندهی وانت‌بارها، سامانه بارنامه برخط و اتصال آن به سامانه‌های دستگاه‌های مختلف ازجمله سازمان دامپزشكی، انبارهای نفت،‌گمرك و ... در جهت جلوگیری از قاچاق كالا و همچنین طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش نیز از سوی معاونین و كارشناسان ذی‌ربط در دفتر حمل‌و‌نقل كالا و دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات توضیحات لازم ارائه گردید و در پایان جلسه‌ی پرسش و پاسخ با حضور بنی اسدی مدیركل دفتر حقوقی، مداح مدیركل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و دغاغله مدیركل دفتر حمل‌ونقل كالا برگزار شد و بابیان آخرین وضعیت برنامه‌های سازمان به سؤالات و ابهامات رؤسای ادارات كالای استان‌ها پاسخ لازم داده شد.

نظر شما