شناسهٔ خبر: 33777 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ريزی و اقتصاد حمل‌و‌نقل راه‌آهن؛

تفاهم‌نامه همكاری راه‌آهن و مركز پژوهش‌های مجلس امضا می‌شود

رسولی رسولی از تفاهم‌نامه مشترك راه‌آهن و مركز پژوهش‌های مجلس در جهت حمایت و بهبود وضعیت صنعت ریلی در بخش‌های مختلف و توسعه این صنعت در میان دیگر شقوق حمل‌ونقلی، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سعید رسولی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن با اشاره به اینكه مركز پژوهش‌های مجلس یكی از اركان اثرگذار مجلس شورای اسلامی و مشاور امین نمایندگان محترم مردم در مجلس است، گفت: مركز پژوهش‌های مجلس با بدنه كارشناسی قوی، صاحب‌نظران و متخصصان مختلفی را در خود جای‌داده است.

وی افزود: با توجه به ویژگی‌های خاص و ارزشمند راه‌آهن در توسعه كشور من‌جمله صرفه‌جویی بسیار زیاد سوخت، كاهش چشمگیر تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای و كاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی در حمل‌ونقل ریلی، دولت و مجلس توجه و اهتمام خاصی به موضوعات و مسائل ریلی دارند.

رسولی بیان داشت: طی سال‌های گذشته حمایت‌های قابل‌توجهی از سوی دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از بخش ریلی شاهد بودیم كه می‌توان به‌عنوان نمونه به تصویب برخی قوانین در این زمینه اشاره كرد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن بابیان اینكه با حمایت دولت و مجلس از این صنعت، فرصت‌های خوبی در راه‌آهن ایجادشده است، تصریح كرد: در راستای توسعه تعامل با مركز پژوهش‌های مجلس تاکنون جلسات متعددی برگزارشده است.

وی اضافه كرد: در اولین جلسه راه‌آهن و مركز پژوهش‌ها سال گذشته به مباحث كلی موجود در راه‌آهن پرداخته شد 

نظر شما