شناسهٔ خبر: 33785 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ کرد:

اختصاص تسهیلات یک میلیارد یورویی به طرح برقی کردن راه آهن گرمسار- اینچه برون

جهانگیری معاون اول رییس جمهوری تصویبنامه هیات دولت درباره اختصاص دو میلیارد و دویست میلیون یورو تسهیلات به دو طرح راه آهن گرمسار – اینچه برون و نیروگاه حرارتی هرمزگان را به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد که یک میلیارد یرور از تسهیلات به این طرح ریلی اختصاص دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، طبق ابلاغیه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو در قالب تسهیلات به پروژه های برقی کردن راه‌آهن گرمسار-اینچه برون و نیروگاه حرارتی هرمزگان اختصاص یافته است.

متن مصوبه هیات وزیران به این شرح است:
۱- در اجرای تبصره (۳۸) الحاقی قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور تسهیلات قرارداد طرح‌ 'برقی کردن راه‌آهن گرمسار - اینچه برون' یک میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۱) یورو و تسهیلات قرارداد طرح 'احداث نیروگاه حرارتی ۱۴۰۰ مگاواتی هرمزگان' یک میلیارد و دویست میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۲۰۰ر۱) یورو تعیین می‌گردد.

۲- حداقل دوره تأمین مالی تسهیلات یادشده (۱۰) سال است.

۳- دستگاه‌های اجرایی موظفند حداقل (۳۰) درصد از تجهیزات، ماشین‌آلات و خدمات موردنیاز طرح‌های موضوع این تصویب‏نامه را از محل تولیدات و خدمات داخلی تأمین نمایند.

۴- وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران قراردادهای اعطای تسهیلات موضوع این تصویب‌نامه را امضا نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت،اسحاق جهانگیری، این مصوبه را برای اجرا به وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، نیرو، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

نظر شما